کسب و کار

نکات مهم در انتخاب مشاور سئو و منتور سئو

پایگاه خبری توسعه برند، ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد شود که تفاوت مشاوره سئو با منتورینگ سئو چیست؟ چه نکات مهمی را در انتخاب مشاور سئو و منتور سئو باید نظر بگیریم؟ در این مقاله توضیحات بیشتری در مورد تفاوت این دو مبحث با یکدیگر ارائه می‌دهیم.

نکات مهم در انتخاب مشاور سئو و منتور سئو

سئو سایت یکی از مهمترین و اصلی‌ترین فرایندهای دیجیتال مارکتینگ در ایران است که نقش مهمی در بهبود رتبه سایت در گوگل، افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش دارد.

مشاوره سئو چیست؟

در مشاوره سئو سایت ابتدا با پرسش های دقیق از کارفرما مشکلات و مسائل مشخص می شود و در صورت نیاز آنالیز کامل سئو سایت در قالب گزارش جامع سئو با استفاده از ابزارهای سئو آماده می شود.

با توجه نیاز پروژه زمان جلسه های مشاوره سئو مشخص و سپس مشاور سئو با توجه به تجربه و تخصص خود، به ارائه راهکارها می پردازد.

این راهکارها میتواند در بخش سئو تکنیکال، سئو On-Page، بهینه سازی محتوا، سئو خارجی و استراتژی سئو است. در نظر داشته باشید یک مشاوره متخصص و کار بلد می‌تواند نقشی کلیدی را در حل مشکلات سئو وب سایت شما در کمترین زمان داشته باشد.

blank

منتورینگ سئو چیست؟

هدف منتورینگ سئو کمک به کسب و کارها برای دستیابی به رتبه های بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است؛ منتور  سئو با ارائه دانش و تجربه راهنما و همراه شما برای سئو سایت است. این فرآیند می تواند به ویژه برای مشاغل کوچک یا افرادی که ممکن است منابع لازم برای استخدام یک متخصص سئو را نداشته باشند مفید باشد. البته باید فرد متقاضی  آموزش مقدماتی سئو را از قبل دیده باشد که بتواند در دوره منتورینگ سئو شرکت کند و از آن استفاده کند.

تیم منتورینگ سئو، آژانس دیجیتال مارکتینگ نیک ، بعنوان منتور سئو سایت شما به طور مداوم و منظم، عملکرد سایتتان را در موتور جستجوی گوگل پیگیری کند و از طریق ابزارهای مختلف سئو، عملکرد سئو را ارزیابی کرد و هچنین با راهنمایی کامل و آموزش های کاربردی در جلسات منتورینگ، به شما در پیشبرد پروژه کمک میکند.

به طور معمول منتورینگ سئو در بازه های ۴ تا ۱۲ ماهه تعریف می شود که بتواند در یک پروژه سئو را به طور کامل کنار دیجیتال مارکتینگ کارفرما قرار بگیرد و گام به گام در مسیر رشد و بهبود سئو سایت کمک میکند.

نکات مهم در انتخاب منتور سئو و مشاور سئو

تجربه !‌ تجربه!‌ تجربه!

منتور باید علاوه بر دانش، تجربه قابل توجهی در زمینه سئو داشته باشد تا بتواند تجربه ها و مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارد. باید با تغییرات الگوریتم‌های گوگل به روز باشید و بتواند براساس آپدیت ها استراتژی و راهکارهای جدید ارائه دهد.

تحلیل و آنالیز نتایج

تحلیل داده‌های سئو و استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics یا Google Search Console یا سایر ابزارهای سئو اساسی است و تفسیر درست آن میتواند به پروژه سئو کمک کند.

تدوین استراتژی‌های سئو

مشاور و منتور باید بتواند استراتژی‌های سئو فعلی را ارزیابی کند و آن‌ها را بهبود بخشد.

آموزش تکنیک‌های سئو

منتور باید تکنیک‌های مختلف سئو را آموزش دهد، از جمله بهینه‌سازی محتوا، ساختار لینک، کلمات کلیدی و… علاوه برآن مشاور سئو باید وضعیت فعلی سایت را با دقت تحلیل کند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کند. البته در منتورینگ اینکه فر

تعیین اهداف

باید با مشتری اهداف سئو را مشخص کرده و برنامه‌هایی برای دستیابی به آن اهداف ارائه داد.

تحلیل رقبا

مشاور باید رقبای صنعت را تحلیل کند و استراتژی‌های بهبود را با توجه به رقابت در بازار ارائه دهد.

ارزیابی و بهبود مداوم

باید یک فرآیند ارزیابی مداوم داشته باشید و بر اساس نتایج به دوره‌های بهبود مداوم بپردازید.

رصد تغییرات حوزه کسب وکار: مشاور باید تغییرات در علم سئو و تکنولوژی جستجو را دنبال کند و به مشتریان خود اطلاع رسانی کند.

منتورینگ سئو و مشاوره سئو

همانطور که طی توضیحات ارائه شده متوجه شدید، منتورینگ و مشاوره سئو موضوع مکمل یکدیگر هستند که با کمک همدیگر باعث پیشرفت هرچه سریع‌تر سایت شما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می‌شوند.

به طور خلاصه مشاوره سئو سبب می‌شود تا شما استراتژی‌های سئو خود را مشخص نمایید، در مقابل، منتورینگ کمک می‌کند مهارت و عملکرد تیم سئو افزایش یابد و کنار آن یک راهنمای با تجربه عملکرد سایت را ارزیابی و پیگیری کنید و در صورت ایجاد هرگونه مشکل بتوانید هرچه سریعتر آن را برطرف کنید. پس هر دو موضوع مکمل یکدیگر بوده و برای پیشرفت وب سایت ضروری و لازم هستند.

مهم‌ترین تفاوت‌های منتورینگ سئو با مشاوره سئو

هر چند نوع عملکرد منتورینگ با مشاوره سئو شبیه به هم هستند و وظیفه هر دو پیشرفت سایت و دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو می‌باشند، ولی تفاوت‌هایی نیز بین این دو موضوع وجود دارد.

به طور کلی وظیفه منتورینگ آموزش مهارت بررسی و آنالیز وضعیت وب سایت شما است و متخصصین سئو این کارها به صورت مداوم و مرتب برای پیش بینی وضعیت سایت انجام می‌دهند.

در حالی که مشاوره سئو روی راهنمایی و ارائه راه حل‌هایی جهت بهبود عملکرد تمرکز داشته و این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یکسری راهکارها، عملکرد سایت خود را بهتر کنید. به طور خلاصه باید بگوییم که هر دو موضوع به طور مشترک اهمیت داشته و استفاده از یکی بدون دیگری ممکن است نقشی نداشته باشد.

چه گروهی به مشاور سئو یا منتور سئو احتیاج دارند؟

امروز شاهد به وجود آمدن تعداد زیادی سایت‌های فروشگاهی یا خدماتی هستیم که هر کدام از آنها برای صفحه اول گوگل رقابت می کنند. در صورتی که شما نیز دارای کسب و کار اینترنتی و وب سایت هستید بهتر است از مشاوره سئو یا کارشناسان و متخصصان سئو کمک بگیرید.

موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر مشکل خاصی در سئو سایتتان دارید و دنبال راه حل آن میگیرید، معمولاً مشاوره سئو در مراحل اولیه برای شما کافی است ولی چنانچه وب سایت‌ شما به صورت بلند مدت نیاز به راهنمای متخصص سئو دارد از یک منتور سئو برای بررسی استراتژی‌های جدید و بهبود عملکرد سایتتان در گوگل کمک بگیرید.

البته همانطور که گفته شده منتورینگ سئو و مشاوره سئو هر دو مکمل یکدیگر هستند و برای اینکه سایت شما در کمترین زمان پیشرفت کرده و از رقبا جلو بزند، باید از هر دو این خدمات استفاده کنید.

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال یک روش سیستماتیک برای بهبود عملکرد وب سایت خود هستید و می‌خواهید در کمترین زمان در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، توصیه ما استفاده از خدمات منتورینگ و مشاوره سئو است. هر دو این خدمات مکمل یکدیگر بوده و در صورتی که به صورت دقیق و تخصصی از آنها استفاده کنید، می‌توانید شاهد پیشبرد هرچه بیشتر سایت خود باشید. استفاده از این خدمات به وب سایت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر در فضای رقابتی امروز پیشرفت کرده و بتوانند مشتریان زیادی جذب کنند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا