برندهای خارجی

جریمه ۳۴میلیون دلاری برند گوگل

پایگاه خبری توسعه برند، دیده‌بان رقابت روسیه شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار میزبانی ویدئو، دو میلیارد روبل (۳۴.۲ میلیون دلار) جریمه کرد.

با گسترش کارزار مقابله با شرکتهای فناوری خارجی در روسیه، این تصمیم، جدیدترین جریمه چند میلیون دلاری است که علیه گوگل صادر می‌شود.

سرویس ضد انحصارطلبی فدرال روسیه اعلام کرد گوگل از موقعیت برتر خود در بازار سرویس‌های میزبانی ویدئوی یوتیوب سوءاستفاده کرده است و باید در مدت دو ماه از زمان صدور این جریمه، آن را پرداخت کند.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت متن تصمیم رسمی را برای مشخص کردن اقدامات بعدی، بررسی خواهد کرد.

روسیه زیرمجموعه گوگل در این کشور را در ماه‌های اخیر هدف جریمه‌های متعددی قرار داده است و هفته گذشته دادگاهی دستور داد گوگل به دلیل امتناع مکرر از حذف محتوایی که در روسیه غیرقانونی محسوب می‌شود مانند اخبار جعلی درباره حمله روسیه به اوکراین، باید ۲۱.۱ میلیارد روبل (۳۵۸.۷ میلیون دلار) پرداخت کند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، مسکو حملات به شرکتهای فناوری غربی را تشدید کرده تا کنترل بیشتری در فضای آنلاین اعمال کند و از بازیگران بومی برای کنار زدن رقیبان غربی‌شان حمایت کرده است.

گازپروم مدیا که رسانه وابسته به غول گازی گازپروم است، به شکل وسیعی “روتوب” را تبلیغ کرده که جایگزین روسی برای یوتیوب است و این سرویس روسی شاهد افزایش چشمگیر ترافیک از فوریه بوده است.

یوتیوب که رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه را در سراسر جهان مسدود کرده است، از سوی رگولاتور ارتباطات و سیاستمداران روسیه تحت فشار شدیدی قرار دارد.

گوگل فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را اوایل مارس متوقف کرد اما بعضی از خدمات رایگان خود را حفظ کرده است. زیرمجموعه روسی گوگل پس از این که مقامات روسیه حساب بانکی این شرکت را توقیف و پرداخت حقوق و هزینه‌ها را غیرممکن کردند، رسما اعلام ورشکستگی کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا