برندهای ایرانی

فرش گیلان با برند قم و اصفهان عرضه می‌شود/ لزوم برندسازی

پایگاه خبری توسعه برند، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برندسازی در صنعت فرش استان گفت: فرش گیلان با برند قم و اصفهان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اسحاقی صبح شنبه در نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان اظهار کرد: این استان در بخش‌های مختلف قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی دارد.

وی با اشاره به قدمت طولانی و تاریخی در بخش ابریشم و فرش افزود: ایران، ۲۶۵۰ سال قبل به محصول ابریشم و فرش رسیده و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه فرش در کشور و استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه فرش در ادوار مختلف با فراز و نشیب‌های فراوان شده است، گفت: حفظ فرهنگ و هنر بافندگی فرش در کشور و گیلان را مدیون بانوان هنرمند هستیم.

اسحاقی با انتقاد از فقدان برند مشخص در حوزه فرش گیلان اضافه کرد: چرا باید فرش گیلان با برند قم و اصفهان عرضه شود.

وی با بیان اینکه برندسازی فرش گیلان مطالبه جدی است، افزود: فرایند برندسازی در حوزه فرش گیلان صورت گرفته نشده است و هنر و اثر زیبای گیلان نباید با نام استان‌های دیگر عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه صنعت فرش و ابریشم، بیان کرد: بیش از ۹۹۰۰ خانوار گیلانی بیش از ۶۰۰ تن پیله تر کرم ابریشم در استان تولید می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه ابریشم در گیلان وجود دارد، گفت: با تشکیل کارگروه احیای فرش و صنعت ابریشم در گیلان، نیازها، بایدها و نبایدهای این حوزه دسته بندی و طبقه بندی شود.

وی با تاکید بر اینکه بروزرسانی و نگاه نو در صنعت فرش مورد تاکید است، افزود: ذائقه شناسی در بازار هدف فرش در کشور کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا