کسب و کار

مراحل ثبت برند و ثبت شرکت سریع اینترنتی در الی ثبت

پایگاه خبری توسعه برند، ثبت برند یا دریافت مجوز قانونی برای ورود به بازار کار، ازجمله مهم‌ترین مواردی است که در زمان تأسیس کسب‌وکار خود، باید به آن توجه کنید، چراکه ثبت شرکت، مزایای زیادی را برای مجموعهٔ شما به ارمغان خواهد آورد. ازجمله این مزایا می‌توان به جلب اعتماد مشتریان، برخورداری از تسهیلات بانکی و بخشودگی مالیاتی اشاره کرد. فرایند دریافت مجوز با توجه به نوع کسب‌وکار شما، دارای مراحلی است که باید به‌دقت طی شود، زیرا در صورت عدم موافقت یا وجود اشکال، مجبور خواهید بود که تمام مراحل را مجدداً طی کرده و وقت و هزینهٔ بیشتری را صرف کنید. به همین منظور توصیه می‌شود که تمام مراحل را تحت نظر یک مؤسسهٔ ثبت معتبر انجام دهید. با ما همراه باشید تا دربارهٔ مراحل ثبت لوگو، اخذ رتبه و هزینه‌های مربوط به آن بیشتر بدانید.

 

ثبت شرکت چیست و چه مزایایی دارد؟

ثبت برند و شرکت به معنای دریافت مجوز قانونی برای فعالیت‌های آن شرکت است. درواقع هر شرکتی که تأسیس می‌شود، برای قانونی کردن فعالیت‌های خود، احتیاج به دریافت مجوز دارد. در ادامه مزایای ثبت و دریافت مجوز شرکت را بررسی می‌کنیم:

  • ثبت اساس‌نامه

به دنبال قانونی کردن فعالیت‌های یک شرکت، اساس‌نامهٔ آن شرکت نیز به ثبت می‌رسد که در آن، میزان سهام، سرمایه و نوع شرکت مشخص می‌شود. اهمیت ثبت آن در زمان بروز اختلاف بین صاحبان و اشخاص ثالث مانند مشتریان، مشخص می‌شود. به‌این‌ترتیب که در زمان اختلاف، می‌توان به اساس‌نامه مراجعه و طبق آن رفتار و مشکل را حل کرد.

  • حقوق و مسئولیت محدود

یکی از اصلی‌ترین مزایای ثبت و دریافت مجوز شرکت به‌صورت قانونی، ایجاد حقوق و مسئولیت محدود است. این مورد بدان معناست که صاحبان و سهامداران شرکت، مسئولیت مالی شرکت را تا حد معینی محدود می‌کنند. انجام این کار برای حفظ سرمایه‌های شخصی در زمان بروز مشکل و بدهی‌های شرکت ضروری است.

  • افزایش اعتبار

دریافت مجوز تأسیس شرکت باعث ایجاد اعتبار برای آن شرکت می‌شود. درواقع زمانی که مشتریان یک شرکت از قانونی بودن فعالیت‌های آن مجموعه مطلع شوند، بهتر به آن اعتماد کرده و با آسایش خیال، خدمات مدنظر خود را دریافت می‌کنند. به‌علاوه آن شرکت را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند که این مورد درنهایت سبب افزایش درآمد مجموعه خواهد شد.

  • استفاده از مزایای مالیاتی

شرکت‌های ثبت‌شده نسبت‌به شرکت‌های غیرثبتی، از مزایای مالیاتی خاصی بهره‌مند می‌شوند که این مزایا مانند کاهش یا بخشودگی مالیاتی، تا حد زیادی هزینه‌های جانبی شرکت را کاهش می‌دهد.

  • امکان گسترش و سرمایه‌گذاری

شرکت‌های ثبت‌شده ازنظر حقوقی و مالی قابلیت‌های گسترش و سرمایه‌گذاری بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی از طریق جذب سرمایه‌گذاران، صدور سهام و پرداخت بدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افراد بیشتری را برای سرمایه‌گذاری جذب کنند.

  • استفاده از امکانات دولتی

شرکت‌هایی که به ثبت قانونی رسیده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی و کمک‌های دولتی برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کنند.

  • امکان شرکت در مناقصه‌ها

از دیگر مزایای ثبت یک شرکت، می‌توان به امکان شرکت در مزایده‌ها، مناقصه‌ها و حراج‌ها اشاره کرد. این موضوع باعث می‌شود که تا یک مجموعهٔ تجاری، امکان حضور و بهره‌مندی از معاملات پرسود را داشته باشد.

مراحل ثبت برند و شرکت

در کنار ثبت شرکت که از اصلی‌ترین مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار است، ثبت برند و لوگو نیز از دیگر اقدامات اولیه و ضروری برای تأسیس یک شرکت است، چراکه ثبت‌نام تجاری، خدمات یا محصولات شما را بهتر معرفی کرده و آن‌ها را از رقبا، متمایز می‌کند و سبب معرفی برند به مشتریان می‌شود. به بیان دیگر، ثبت علامت تجاری، فقط به معنای داشتن یک نام یا یک علامت نیست، بلکه معیاری برای معرفی شما در بازارهای داخلی و حتی خارجی است.

ازآنجایی‌که ثبت یک شرکت کاری مهم و حساس است، توصیه می‌شود که مراحل ثبت را زیر نظر مشاوران تخصصی ثبت لوگو و شرکت انجام دهید. الی ثبت بهترین انتخاب به جهت اخذ راهنمایی جهت ثبت و دریافت مجوز تأسیس شرکت و برند است. به‌صورت کلی، مراحل دریافت مجوز ثبت را می‌توان در ۴ مرحله زیر، خلاصه کرد:

  1. بررسی و آماده‌سازی

در ابتدا، برای به ثبت رساندن شرکت و برند، نیاز است که برند موردنظر را بررسی کرده و از عدم تداخل آن با دیگر نام‌های تجاری، اطمینان حاصل کنید. همچنین، ارائه مدارک مرتبط مانند ارائه نام و علامت تجاری، شرح محصولات یا خدمات مرتبط، و نمونه‌های علامت تجاری، اساسنامه شرکت، اطلاعات سهامداران و مدیران، آدرس شرکت، سرمایه شرکت و طریقه تأمین آن، و شرح فعالیت‌های شرکت، نیز ضروری است. برای آنکه، در فرایند تقدیم مدارک، هیچ گواهی را از قلم نیندازید؛ می‌توانید آن‌ها را لیست کرده و بر طبق آن، مدارک و گواهی‌ها را جمع‌آوری کنید.

  1. تقدیم درخواست

در مرحلهٔ بعدی، می‌بایست درخواست ثبت و دریافت برند و شرکت را به مراجع ذی‌صلاح تقدیم کنید. درخواست باید شامل اطلاعات کامل برند، نمونه‌های علامت تجاری، ارائه اسناد و اطلاعات کامل مربوط به شرکت باشد.

  1. بررسی و پردازش اطلاعات

مراجع ثبتی درخواست شما را بررسی و پردازش می‌کنند. این بررسی شامل پردازش اطلاعات و مدارک ارائه‌شده، صحت آن، بررسی قانونی برند و شرکت است.

  1. صدور گواهی‌نامه

در صورت تأیید درخواست ثبت، مراجع ثبتی گواهینامهٔ ثبت مجوز شرکت و برند را صادر می‌کنند. درواقع این گواهینامه تأیید می‌کند که شرکت و برند شما به‌طور رسمی ثبت شده و فعالیت‌های مجموعه قانونی است.

ثبت شرکت الی ثبت

 

مدارک لازم برای ثبت برند و شرکت

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت، با توجه به نوع شرکت، ممکن است که در برخی از موارد متفاوت باشد. بااین‌حال یکسری مدارک برای ثبت همهٔ شرکت‌ها یکسان و ضروری است. درصورتی‌که با مراحل ثبت و ارائه مدارک و اطلاعات لازم به مراجع مربوطه اطلاعات کافی ندارید، لازم است که به یک شرکت تخصصی و قانونی به جهت دریافت ثبت مجوز، مراجعه کرده و مشاوره بگیرید. الی ثبت با بررسی فعالیت‌های کسب‌وکار شما، بهترین نوع شرکت را برای ثبت به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل تا دریافت مجوز، همراه شماست.

مدارک موردنیاز برای به ثبت رساندن شرکت

  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی صاحبان شرکت؛
  • تقدیم شرکت‌نامه؛
  • تقدیم تقاضانامهٔ ثبت مجموعه؛
  • ثبت‌نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت‌مدیره؛
  • ارائه اساس‌نامه شرکت؛
  • مشخص کردن سمت و سهام تمام اعضا؛
  • تعیین حق امضای شرکت؛
  • دریافت تأییدیه آدرس و کدپستی شرکت؛
  • ارائه دو نسخهٔ صورت‌جلسه مجمع عمومی صاحبان شرکت و صورت‌جلسه هیئت‌مدیره؛
  • ارائه دیگر مدارک برای ثبت با توجه به نوع شرکت.

مدارک لازم برای ثبت لوگو و برند

  • ارائه کپی روزنامهٔ رسمی تأسیس شرکت؛
  • تقدیم کپی از آخرین روزنامهٔ رسمی ثبت تغییرات شرکت (در صورت تغییرات)؛
  • ارائه اصل و کپی مدارک هویتی صاحبان شرکت مانند شناسنامه و کارت ملی؛
  • تقدیم اصل و کپی برابر اصل مجوز تأسیس و فعالیت؛
  • تقدیم کپی کارت بازرگانی؛
  • شرح خدمات و محصولات مرتبط با برند؛
  • ارائه ۱۰ نمونه از لوگوی موردنظر برای ثبت.

نحوهٔ رتبه بندی شرکت‌ها

رتبه بندی شرکت نوعی تعیین صلاحیت برای سنجش کیفیت پیمانکاران در ارائه خدمات است. این تعیین صلاحیت توسط سازمان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام می‌شود. این سازمان شرکت‌ها را براساس معیارهای مختلفی، در ۵ شاخهٔ پیمانکاری، مشاوره، انبوه‌سازی، انفورماتیک و طراحی و ساخت EPC رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌ها با نام گرید نیز شناخته می‌شوند. فرایند دریافت آن نیز اخذ رتبه نامیده می‌شود. اخذ رتبهٔ الی ثبت، بهترین و تخصصی‌ترین مؤسسه برای ثبت برند و دریافت گرید شرکتی است. برای دریافت مشاوره از نحوه رتبه بندی شرکت‌ها، می‌توانید با مشاوران زبدهٔ الی ثبت در تماس باشید.

درواقع هدف از رتبه بندی شرکت‌ها، نظم دادن به نحوه برگزاری مناقصه‌های بزرگ است. با انجام این کار، نقش افراد سودجو در نحوه برگزاری مناقصه‌ها کمرنگ شده و پروژه‌ها به شکل بهتری انجام می‌شود. بنابراین رتبه بندی شرکت‌ها، امری مهم و ضروری به حساب می‌آید. از معیارهای رایج برای رتبه‌بندی کسب‌وکارها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رتبه‌بندی براساس درآمد

در این روش، شرکت‌ها براساس درآمدهای سالانه یا سود خالص خود، تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • گرید براساس سرمایهٔ بازار

در این شیوه، شرکت‌ها براساس ارزش سرمایهٔ خود مرتب می‌شوند. این معیار بیانگر ارزش و قدرت شرکت در بازار است.

  • رتبه بندی شرکت براساس رشد

در این روش از گرید، شرکت‌ها براساس نرخ رشد درآمد، سود یا سایر معیارهای دیگر رشد، تقسیم‌بندی می‌شوند. این شکل از مرتب‌سازی شرکت‌ها، بیانگر پتانسیل رشد و توسعهٔ آن‌هاست.

  • رتبه‌بندی براساس شاخص‌های مالی

رتبه‌بندی از طریق شاخص‌های مالی مختلف، مانند در نظر گرفتن نسبت سود به سرمایه‌گذاری یا نسبت هزینه به فروش، از دیگر روش‌های گرید شرکت‌هاست. درواقع هدف از استفاده از این روش، مقایسهٔ عملکرد مالی شرکت‌هاست.

  • گرید براساس شاخص‌های اجتماعی و محیطی

در شکلی دیگر از گرید یا رتبه‌بندی، شرکت‌ها براساس عوامل اجتماعی و محیطی مانند عملکرد زیست‌محیطی، عدالت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و… مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نحوهٔ ثبت تغییرات شرکت

فرایند ثبت اطلاعات شرکت فقط مختص به زمان ثبت برند نیست و هر شرکتی پس از ثبت نیز، می‌تواند برای انجام تغییرات درخواست دهد. این تغییرات می‌تواند شامل کاهش یا افزایش سرمایه، تغییر نام مجموعه، تغییر آدرس و کدپستی، ورود یا خروج شریک، تغییر حق امضا و سمت اعضای هیئت‌مدیره و … باشد. به‌عبارت دیگر، همهٔ انواع تصمیم‌گیری‌های جدید در رابطه با تغییرات در شرکت‌ها، باید به اطلاع اداره ثبت تغییرات شرکت‌ها برسد تا مشکلی برای طی روند فعالیت‌های مجموعه پیش نیاید. شایان ذکر است که ثبت تغییرات شرکت، اگر با فکر و برنامه‌ریزی دقیق همراه باشد، سبب ارتقای مجموعه خواهد شد. در ادامه، فرایند ثبت تغییرات یک شرکت موردبررسی قرار گرفته‌است:

  • بررسی و تهیهٔ مدارک

ابتدا تغییرات موردنظر را بررسی کرده و مدارک موردنیاز را تهیه کنید. این تغییرات می‌تواند شامل تصمیم‌نامهٔ موافقت شرکا یا هیئت‌مدیره، اساسنامهٔ تغییریافته، فرم‌های مربوطه و سایر اسناد باشد.

  • تقدیم درخواست ثبت تغییرات

در این مرحله باید درخواست ثبت تغییرات شرکت را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کنید. فراموش نکنید که درخواست باید حاوی اطلاعات کامل و دقیق درمورد تغییرات شامل توضیحات، مدارک و اسناد مربوطه باشد.

  • بررسی و پردازش درخواست

در اقدام بعدی، مراجع ثبتی درخواست شما را بررسی و پردازش می‌کنند. این بررسی‌ها شامل اعتبارسنجی صحت اطلاعات و مدارک و بررسی قانونی تغییرات است.

  • صدور گواهینامه ثبت تغییرات

در صورت تأیید درخواست ثبت تغییرات، گواهینامهٔ ثبت صادر می‌شود. این گواهینامه تأیید می‌کند که تغییرات شرکت، به‌طور رسمی ثبت شده‌است.

رتبه بندی شرکتها الی ثبت

 

هزینه‌های ثبت برند

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، ثبت کردن برند به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را با یک نام تجاری مشخص به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنند. انجام این کار سبب خواهد شد تا مشتریان، محصولات یا خدمات یک شرکت را بهتر به ذهن سپرده و در مراجعه‌های بعدی نیز، از خدمات آن برند استفاده کنند. هزینهٔ ثبت و دریافت مجوز، با توجه به اهداف شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. بااین‌حال موارد زیر ازجمله عوامل تأثیرگذار بر تعرفه‌های ثبت لوگو هستند:

  • نوع شرکت

هزینهٔ ثبت لوگو بسته به نوع شرکت متغیر است. برای مثال، ثبت یک شرکت تجاری، شرکت سهامی خاص یا شرکت سهامی عام ممکن است هزینه‌های متفاوتی داشته باشد.

  • خدمات حقوقی

استفاده از خدمات حقوقی برای دریافت مشاوره از نحوه ثبت مجموعه، هزینه بردار است. این هزینه‌ها شامل وکالت‌نامه وکیل و حق‌الزحمه مؤسسه است. اخذ رتبه الی ثبت، با مناسب‌ترین هزینه‌های ثبتی، بهترین انتخاب برای دریافت مشاوره و اخذ مجوز ثبت است.

  • هزینه‌های جانبی

در برخی از موارد، شرکت‌ها ممکن است که امکانات اضافی مانند ثبت علائم تجاری بین‌المللی، ثبت دامنهٔ اینترنتی و … را در نظر بگیرند که می‌تواند هزینه‌های بیشتری را درپی داشته باشد.

سخن پایانی

ثبت برند و شرکت دو مرحلهٔ بسیار مهم و اساسی در تأسیس و راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند. درواقع با دریافت این مجوزها، یک شناسنامهٔ قانونی برای انجام فعالیت‌های شرکت خود خواهید داشت. به این نحو که مجموعهٔ شما، از اعتبار و حفاظت قانونی برخوردار شده و در بازار رقابتی، با قدرت بیشتری عمل خواهد کرد. ثبت لوگو این اجازه را می‌دهد که علامت تجاری خود را به‌طور قانونی تأیید کرده و از حقوق مربوط به آن بهره‌برداری کنید. با انجام این کار، حق انحصاری برای استفاده از لوگو خود را در بازار به‌دست می‌آورید. همچنین قادر خواهید بود که در برابر هرگونه سوءاستفاده یا تقلید غیرقانونی از برندتان، از حقوق خود دفاع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت الی ثبت مراجعه کنید : https://elisabt.ir

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا