برندهای خارجی

استفاده آزمایشی از فناوری برند گوگل برای مزارع بادی

پایگاه خبری توسعه برند، شرکت انژی فرانسه استفاده از یک فناوری آزمایشی گوگل را برای افزایش بهره وری و نیروی مزارع بادی، آغاز خواهد کرد.

گوگل این سرویس را از طریق واحد ابری خود می‌فروشد که تلاش می‌کند مشتریان را با ابزارهایی برای مدیریت استفاده از انرژی و کاهش آلایندگی، جلب کند. گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد با شرکت دیپ مایند که شرکت خواهر آلفابت – شرکت مادر گوگل- است، برای ساخت نرم افزار هوش مصنوعی همکاری می کند. این نرم افزار تولید نیروی بادی را از ۳۶ ساعت قبل، پیش بینی می‌کند و به فراهم کنندگان انرژی اجازه خواهد داد تولید شبکه‌های نیرو را از قبل و با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند و با غیرقابل پیش بینی بودن تولید نیروی بادی تا حدودی مقابله کنند.

آزمایشهای اولیه در دیتاسنترهای گوگل، ارزش نیروی بادی را به میزان ۲۰ درصد بهبود داد.

لری کوچران، مدیر راه‌کارهای انرژی جهانی گوگل کلود گفت: برای نیروگاههای مشتری، سرویس هوش مصنوعی گوگل، پیش بینی‌هایی در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند در زمان خرید و فروش در بازارهای انرژی، تصمیمات دقیق‌تری بگیرند.

شرکت انژی نخستین مشتری سرویس گوگل خواهد بود و از این سرویس در نیروگاه بادی خود در آلمان استفاده می کند. اگر این برنامه آزمایشی موفق باشد، این شرکت آن را در سراسر اروپا توسعه خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت نیروی فرانسوی با وجود افزایش اخیر قیمتهای پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی، قصد دارد تولید نیروی تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۳۰ بیش از دو برابر کرده و به ۸۰ گیگاوات برساند. پیش از این انژی با سرویس ابری آمازون (AWS) همکاری کرده بود که رقیب سرویس گوگل کلود است.

سهام برند آمازون ۲۰ برابر ریزش خواهد کرد
بیشتر بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا