کسب و کار

گفت‌وگو با آقای مهندس محمد مسعودی، معاون بازرگانی شرکت صنام

صنام؛ همگام با تکنولوژی روز دنیا

پایگاه خبری توسعه برند، در وضعیت اقتصادی کنونی از لحاظ بازار چون رکود حکم‌فرما شده است و وضعیت کمتر دلخواه فعالان اقتصادی است.

در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی با محمد مسعودی، معاون بازرگانی شرکت صنام به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی کردید؟

به دلیل رکود بازار امسال به نظر بنده استقبال عمومی که در سال‌های قبل بود، امسال فعال نبوده است، ضمن این‌که چون امسال نمایشگاه فرش هم در کنار نمایشگاه لوازم خانگی برگزار شده بود، مردم عادی رقبت بیشتری برای بازدید از سالن‌های فرش داشتند. ضمن این‌که لوازم ریز آشپزخانه امسال جزو نمایشگاه لوازم خانگی نبود. لذا استقبال عمومی نسبت به سال قبل کمتر بود.

غیر از این، آیا نقاط قوت و ضعف دیگری داشت؟

نقاط قوتش این بود که حضور بنکداران فعال در شهرستان‌ها و تهران بیشتر پررنگ بود . محصولات ما نسبت به سایر برندهایی که وارداتی هستند، بیشتر به چشم می‌خورد. فصل برگزاری نمایشگاه امسال فصل بهتری بود. ضمن این‌‎که ساعت برگزاری نمایشگاه امسال هم به شکلی بود که تردد برای بازدیدکنندگان راحت‌تر بود. بابت این‌که زمان مناسبی برای بازدید از نمایشگاه، خرید و تهیه محصولات وجود داشت.

چشم‌انداز صنعت لوازم خانگی را چگونه می‌بینید؟

در وضعیت اقتصادی کنونی از لحاظ بازار چون رکود حکم‌فرما شده است و وضعیت کمتر دلخواه فعالان اقتصادی است. خروجی کمتری بابت فروش دارند، ولی اگر شما بخواهید واقعا سرمایه‌گذاری کنید و بخواهید روی صنعت لوازم خانگی تمرکز کنید، جای کار بسیاری در شرکت‌ها و برندهایی که تولید دارند، وجود دارد. با این‌همه بایستی گفت اکثر برندها نیمی از مواد اولیه‌شان را از خارج از کشور به خصوص چین تأمین می‌کنند. در صورتی‌که اگر از فعال اقتصادی و از صنعت لوازم خانگی حمایت شود، می‌توان شاهد این بود که کشور روی پای خود بایستد.

شاهد این بودیم که استقبال خوبی از غرفه شما شد و نمایندگان و خریداران زیادی به غرفه شما رفت‌وآمد داشتند. لطفا از سوابق و تاریخچه شرکت و برنامه‌های آتی خود بگویید؟

ما تقریبا ۳ دهه است که فعالیت داریم. ما ابتدا با تلویزیون‌های لامپی شروع کردیم و در تولید تلویزیون لامپی خیلی موفق بودیم و کارمان بسیار گسترده بود. به مرور به کارمان، جاروبرقی و لباسشویی اتوماتیک هم اضافه شد، منتها لباسشویی اتوماتیک و جاروبرقی طی چند سال در سطح مدل‌های قدیمی ماند و تقریبا در سال‌های اخیر خطوط تولید لباسشویی اتوماتیک‌مان به‌روز شد. مدل‌هایمان به‌روز شد و خطوط تولید جاروبرقی هم فعال شده و قالب‌های جدید جاروبرقی عرضه کرده‌ایم که نمونه آن را در نمایشگاه دیدید. همچنین روی اجاق‌ها و پنکه فعالیت داریم و تولید اجاق رومیزی را راه‌اندازی کردیم.

در آینده نزدیک می‌خواهیم ظرفشویی و کولر گازی را اضافه کنیم. آرزوی ما در صنام این است که این شرکت در جایگاه نخست و به‌عنوان برند اول ایران قرار گیرد و مطرح شود. این مسئله‌ای دست‌یافتنی است و اگر کار شود و حمایت‌های لازم صورت گیرد، برند اول ایران در حوزه لوازم خانگی می‌شویم. از روز اولی که به صنام آمدم، تا امروز، تلاش کرده‌ام که نام صنام در این مملکت همیشه بالا باشد و همیشه چراغ کارخانه‌اش روشن و خط تولیدش فعال باشد.

در راستای بهبود سطح کیفی محصولات، چه تلاش‌هایی صورت گرفته است و آیا مجموعه یا قسمتی به‌عنوان آزمایشگاه و تست محصولات دارید؟ برنامه تحقیق و توسعه شما چیست؟

ما به واسطه سابقه طولانی‌مان در تولید تلویزیون، از آن‌جایی که با هر تغییر تکنولوژی، به پیشواز آن رفتیم و خود را با آن همگام کردیم، در حال حاضر تلویزیون‌های ما با بهترین کیفیت و مرغوب‌ترین پنل‌ها درحال تولید و عرضه به بازار است. با توجه به این‌که در حال حاضر بردهای تلویزیون را در سالنSMT تولید و مونتاژ می‌کنیم، می‌توانیم به همه مصرف‌کنندگان این اطمینان‌خاطر را بدهیم که با خرید محصولات صنام به‌خصوص تلویزیون‌های صنام صاحب بهترین کیفیت تلویزیون خواهند بود و بهترین رنگ و تصویر را تجربه خواهند کرد.

در پایان اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید.

از شما تشکر می‌کنم که همیشه کنار ما بوده و پشتیبان برندهای ایرانی هستید. رسانه‌ هایی که توانسته اند صدای ما را به گوش مردم و مسئولین برساند تا از حمایت‌شان برخوردار باشیم.

مردم عزیز برای خرید محصولات صنام می توانند به فروشگاه های اتکا یا نمایندگی های صنام مراجعه کنند یا بصورت آنلاین از طریق سایت صنام شاپ سفارش ثبت کنند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا