برندهای خارجی

مدل‌های گران ناجی برند جنرال‌موتورز می‌شوند؟

پایگاه خبری توسعه برند، سود سه ماهه اول جنرال موتورز از برآوردهای تحلیلگران، بالاتر بود زیرا این خودروساز با وجود محدود بودن تولید به دلیل کمبود تراشه و اختلالات زنجیره تامین بر فروش مدل‌های گران‌تر با حاشیه‌های سود بالاتر تمرکز کرده‌ است.

درآمد خالص جنرال موتورز در این سه ماهه در مقایسه با برآوردهای ۲.۴۵ میلیارد دلاری تحلیلگران به ۲.۹ میلیارد دلار رسید زیرا قیمت‌های بالاتر برای جبران افزایش هزینه‌ها کافی نبود.

اما مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز در پیامی خوش‌بینانه به سرمایه‌گذاران اظهار کرد: «ما همچنان شاهد یک فرصت قیمت‌گذاری قوی هستیم زیرا تقاضا برای محصول ما وجود دارد.» سهام جنرال موتورز در معاملات بعد از ساعت کاری ۳۸ دلار ثابت بود.

بارا افزود: جنرال موتورز انتظار دارد علیرغم تداوم نوسانات در عرضه تراشه‌های نیمه هادی که خودروساز انتظار دارد در نیمه دوم این میزان را کاهش دهد، امسال ۲۵ تا ۳۰ درصد خودروهای بیشتری نسبت به سال گذشته تولید کند.

جنرال موتورز گفت که انتظار دارد درآمد خالص سالانه ۹.۶ تا ۱۱.۲ میلیارد دلار باشد و چشم‌انداز کل سال خود را برای تعدیل درآمد قبل از بهره و مالیات  ۱۳ تا ۱۵ میلیارد دلاری مجددا تایید کرد.

جنرال موتورز بار دیگر هدف خود را برای ساخت ۴۰۰ هزار خودروی الکتریکی در سال جاری و سال آینده تایید کرد اما در سه ماهه آخر این شرکت تنها ۰.۳ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده را در اختیار داشت.

بارا گفت: این خودروساز فروش شاسی بلند الکتریکی جدید کادیلاک لیریک را اواخر امسال در آمریکای شمالی و چین آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد سهام جنرال موتورز در چین در این سه ماهه ۲۳۴ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳۰۸ میلیون دلار کاهش داشت و درآمد چین از ۹.۹ میلیارد دلار در سال گذشته به ۹ میلیارد دلار کاهش یافت. درآمد سه ماهه اول جنرال موتورز به ۳۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۳۲.۵ میلیارد دلار در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا