برندهای خارجی

هشدار اتحادیه اروپا به برند تیک تاک

پایگاه خبری توسعه برند، در دیدار مدیر ارشد اجرایی تیک‌تاک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه اروپا به این شرکت هشدار داده است تا از قوانین منطقه پیروی و ایمنی داده‌های کاربران را تضمین کند.
تیک‌تاک که به شرکت «بایت‌دنس» تعلق دارد، در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی‌ها درباره میزان دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. شو زی چو، مدیر ارشد اجرایی تیک‌تاک برای نخستین‌بار مذاکراتی رسمی با مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت، ورا یوروا نایب رئیس کمیسیون، ایلوا یوهانسون کمیسیونر امور مهاجرت و دیدیه ریندیر کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا انجام داد. او در این باره گفت: هیچ شکی نیست که داده‌های کاربران در اروپا ایمن هستند و در معرض دسترسی غیرقانونی مقامات طرف ثالث قرار ندارند. در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی تیک‌تاک اعتراف کرد برخی کارمندان آن در چین به داده‌های کاربران اروپایی دسترسی داشته‌اند، اما چو به یوروا اعلام کرد این شرکت مشغول توسعه سیستمی قدرتمند برای پردازش داده‌های کاربران اروپایی در همین منطقه است.

تئو برترام، نایب رئیس سیاستگذاری عمومی تیک‌تاک در اروپا بعدا اعلام کرد این شرکت طی مذاکراتی شیوه قدرتمندتر کردن امنیت داده‌ها در اروپا از جمله ایجاد مرکز عملیات‌های داده اروپا در ایرلند را توضیح داده است. البته در حال حاضر بایت‌دنس با تحقیقات رگولاتور حریم خصوصی ایرلند روبه‌رو است تا مشخص شود که آیا با فرآوری داده‌های خصوصی کودکان و انتقال آنها به چین، قانون عمومی حفاظت از داده‌های این منطقه (GDPR) را نقض کرده است یا خیر. ریندیرز در این باره گفت: روی اهمیت پیروی کامل تیک‌تاک از قانون GDPR و همکاری کامل با رگولاتور حفاظت حریم خصوصی ایرلند تاکید کرده‌ام. اتحادیه اروپا همچنین خواستار افزایش اقدامات برای مقابله با اخبار جعلی است. یورووا نیز اعلام کرد تیک‌تاک باید نخستین گزارش درباره این موضوع را تا پایان ژانویه اعلام کند. به گفته او شفافیت در این روند کلید اصلی است.

برند تویوتا اهداف خود را از دست داد
بیشتر بخوانید

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا