کسب و کار

خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

پایگاه خبری توسعه برند، به تمام کارها یا فعالیت هایی که در آن از متصل نمودن دستگاه های دیجیتال مانند کامپیوتر،موبایل و… به اینترنت برای جذب نمودن مشتری و ارتباط گرفتن به صورت آنلاین با مشتری استفاده می شود، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

چند نکته که در حوزه دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار می گرد عبارت است از :

فعالیت داشتن در شبکه های اجتماعی

برقرار نمودن ارتباط به صورت آنلاین با مخاطبین خود به وسیله گوگل

ارسال نمودن ایمیل

تولید نمودن محتوا برای وبلاگ

کارشناس های بازار یابی، دیجیتال مارکتینگ را در برابر بازاریابی سنتی، کار و اقدامی تاثیر گذار برای نزدیک تر شدن به مشتریان و درک نمودن رفتار ها و علاقه های آن ها می دانند.

این روزها برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ به خاطر تخصصی بودن این کار به کمک صاحبین کسب و کارهای مختلف آمده اند. این شرکت ها می توانند به شما در دسترسی به اهداف بازاریابیتان همراهی و کمک کنند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به هرچیزی که در رابطه با بازاریابی،برند سازی و کسب و کار می باشد دسترسی داشته باشید و آنها را بررسی نماییم.

پنج عنصر اساسی و اصلی در بازاریابی دیجیتال

لیست کارها و خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی و نتیجه گیری تمام موارد

پنج عنصر اساسی و اصلی در بازاریابی دیجیتال

اندیشه نگار غرب در این مقاله شما را با 5 عنصر از بازار یابی دیجیتال که شانس بالاتری برای تعامل مشتری با برند دارند را آشنا می کند:

در حال حاضر اگر با اهمیت دیجیتال مارکتینگ در آینده آشنا باشید، متوجه ارزش برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان در مدیریت بازاریابی دیجیتال مارکتینگ می شوید.

این روزها بازاریابی به گونه ها و روش های مختلف برقراری ارتباط با مشتری مانند، چک نمودن ایمیل، بازدید نمودن از سایت و… وابسته است.

1-دستگاه های دیجیتال

برقراری ارتباط مشتری با شما می تواند به وسیله متصل نمودن مشتری به اینترنت و استفاده کردن از دستگاه های دیجیتال مانند کامپیوتر،تبلت،موبایل،کنسول های بازی و … می باشد.

در ادامه هم مشاهده نمودن سایت،برنامه ها و یا تبلیغات مربوط به کسب و کار شما به دست می آید.

2-پلتفرم های دیجیتال

تعامل بیشتر مشتریان با شما به وسیله پلتفرم های دیجیتال مثل فیس بوک،موتورهای جستجو،اینستاگرام،یوتیوب،گوگل،لینکدین،توییتر و …. انجام می شود.

3-رسانه های دیجیتال

با منتشر کردن یا تبادل محتوا در رسانه های دیجیتال، فرآیند جذب مخاطب برای شما به وجود می آید. در رسانه های دیجیتال می توانید با ارسال نمودن ایمیل و پیامک، تبلیغ در مورتوهای جستجو و شبکه های اجتماعی به انجام تبلیغات اشاره می نماییم.

4-اطلاعات دیجیتال

این اطلاعات به مخاطبینی که با کسب و کار شما در ارتباط هستند مربوط می شود. کارهایی که هر شخص در وبسایت انجام می دهد،اطلاعات پروفایل،بررسی و تحلیل آمار بازدید وبسایت و … جزء این دسته می باشند. البته دقت کنید که این اطلاعات به صورت کاملا محرمانه در اختیار صاحبین کسب و کار می باشد.

5-فناوری دیجیتال

در راستای دستیابی به هدف های بازاریابی در جهت های متفاوت با استفاده از بازاریابی دیجیتال می باشد.

لیست کارها و خدمات دیجیتال مارکتینگ

همانگونه که می دانید، دامنه کارها، خدمات و  تکنیک ها و روشهای دیجیتال مارکتینگ، به طور دائمی در حال تغییر است. برای رونق بیشتر کسب و کار در لیست کارها و خدمات دیجیتال مارکتینگ با استفاده از آن بررسی می شود.

تبلیغات کلیکی

می توانیم بگوییم به ازای هر کلیک، تبلیغات، دامنه بسیار گسترده و بزرگی دارد و یکی از مدلهای خدمات دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. شما می توانید از این روش  براری بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید. در این مدل شما باید در ازای هر کاربر که روی تبلیغ شما کلیک می نماید مبلغی را پرداخت نمایید.

Google ad works در این دسته یک مدل و نمونه موفق می باشد. توضیح این مورد که افراد به چه صورت پیغام بازاریابی شما را می بینند مقداری پیچیده می باشد. وقتی که بر اساس کلمات کلیدی، فضایی در صفحه نتایج موتور جستجو به وجود آمد، پیام شما به سرعت نشان داده می شود. الگوریتم هایی که در اولویت بندی نمایش ها در نظر گرفته می شود، شامل قسمت های زیر می باشند:

کیفیت پیام تبلیغاتی

مقدار ارتباط با کلمه های کلیدی

کیفیت صفحه فرود

مبلغ پیشنهاد شده

تمام تبلیغات کلیکی یک یا چند هدف دارند که پیش بینی می گردد کاربر پس از کلیک نمودن بر روی تبلیغ، آن کار را انجام دهد.

این هدف ها می توانند براساس موضوع، از ثبت نام در خبر نامه یا انجام دادن خرید مختلف باشند.

تبلیغ در مورتور های جستجو:

گوگل،یاهو و یا بینگ این امکان را برای شما فراهم می کنند که تبلیغ متن خود را در صفحات نمایش نتایج موتورهای جستجو اجرا نمایید.

مشتریان و مخاطبینی که به صورت فعال خدمات و یا محصولات مشابه تبلیغات شما را جستجو می کنند، یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان این مدل از تبلیغات می باشد.

Digital marketing services 01 - خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگبازار یابی محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بازاریابی با استفاده از محتوا در حالی که تمایل ندارید هزینه ای بابت تبلیغات کلیکی پرداخت نمایید، می تواند انتخاب خوب و مناسبی برای بهتر دیده شدنتان باشد.

در این حال دیگر نیاز به پرداخت مبلغ به ازای هر یک کلیک نمی باشد. اما دسترسی به رتبه های بالا با استفاده از سئو نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

هدف از این روش و تکنیک، جذب نمودن مشتریان بالقوه با استفاده از محتواست. پس از اینکه محتوایی در سایت درج شد، به وسیله شبکه های اجتماعی،ایمیل، و … تبلیغات آغاز می گردد.

شما برای استفاده کردن از مزیت های بازاریابی محتوایی، می توانید از ابزارهایی مثل: کتاب های الکترونیکی، وبلاگ، دوره های آنلاین، پادکست و وبینار و اینفو گرافی استفاده شود.

برای اینکه از بازاریابی محتوایی نتیجه بگیریم باید به فروشنده ای با حوصله تبدیل شوید. یعنی اگر این مدل را برای بازاریابی انتخاب نموده اید نباید عجول باشید.

در تایید اهمیت بازاریابی محتوا باید بگوییم که:

62 درصد از شرکت ها و کسب و کار هایی که حداقل 5000 کارمند دارند، هرروز محتوا تولید می کنند.

84 در صد از مشتریان منتظرند که شرکت ها محتوای خوب و سرگردم کننده ارائه نمایند.

92 درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که محتوا یک دارایی با ارزش در شرکت ها به حساب می آید.

سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو، یک پارامتر مهم و اصلی و یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی محتوایی است.

در این حوزه با عنوان ” هنر و دانش جذاب نمودن صفحات وبسایت، برای موتور های جستجو تعریف می گردد. به عنوان مثال می توانیم بگوییم اگر شما با استفاده از جستجو در گوگل این مقاله را پیدا نموده اید و مطالعه کردید، به لطف هنر سئو و بهینه سازی می باشد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی شبکه های اجتماعی)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مشارکت فعال مخاطبین را نیاز داردکه در این مورد با استفاده از روشی برای جلب نمودن توجه مشتریان به کالا و خدمات شرکت ها تبدیل می شود.

به طور معمول تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،توییتر،فیسبوک،اسنپ چت، لینکدین، پینترست و … به شما این امکان را می دهند که در فضای وبسایتشان به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

مثل سئو، بازاریابی در پلتفرم های اجتماعی از باقی راه ها و روش ها کم هزینه تر می باشد، که البته نیاز به صرف نمودن زمان بیشتر و تلاش بیشتر برای رسیدن به نتیجه مطلوب احتیاج می باشد.

خیلی از کسب و کارها از بستر شبکه های اجتماعی برای چت و گفتگو با مخاطبین خود استفاده می نمایند، و در آخر برای فروش آنها را به وبسایت فروش محصولاتشان راهنمایی می کنند.

یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای جلب کردن اعتماد و آگاهی دادن با استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ، در مخاطبینی است که در رابطه با محصولات،فعالیت های اقتصادی و خدمات شما اطلاعاتی ندارند.

Digital marketing services 02 - خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگبازاریابی وابسته

یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی ، این مدل از بازاریابی می باشد. تنها موردی که روح جدیدی به این مدل از بازاریابی ها می بخشد، وارد شدن اینترنت به حوزه فروش می باشد. به عنوان مثال افراد یا اینفلوئنسرها که در کار بازاریابی فعال می باشند،خدمات یا محصولات شما را تبلیغ کنند.

و هنگامی که به وسیله این تبلیغ فروش صورت گیرد، مبلغی را به عنوان کارمزد به آنها پرداخت می نمایند. البته بهتر است بدانید که خیلی از شرکت های معروف، برنامه های بازاریابی وابسته ای دارند که ماهیانه میلیون ها دلار به سایت هایی که محصولاتشان را می فروشند پرداخت می نمایند.

در واقع می توان گفت شما در این روش به شخصی که باعث بالا رفتن فروش خدمات و محصولات شما می شود کمیسیون فروش پرداخت می نمایید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا