کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری

پایگاه خبری توسعه برند، مردم همواره به دنبال راحت ترین روش ها برای رفع نیازهای خود می باشند؛ امروزه با توجه به توسعه اینترنت، اکثر مردم زمانی که به خدمت یا محصولی نیاز دارند، به دنبال آن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می گردند و به راحتی به نیازشان پاسخ داده می شود. با توجه به اینکه مردم وقت بیشتری را در اینترنت می گذرانند، بهتر است کسب و کارها، علاوه بر بازاریابی سنتی، با بازاریابی دیجیتال هم آشنا شوند و از پتانسیل بالایی که برخوردار است، نهایت استفاده را ببرند. در این مقاله در مورد دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

Figure 1دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

به تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین که از طریق اینترنت انجام می شود، بازاریابی دیجیتال گفته می شود. ما در بازاریابی دیجیتال  به وب سایت ها محدود نیستیم و تمام بسترهای دیجیتال مانند موبایل، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و… را شامل می شود. مهمترین بخش این حوزه، کانال هایی است که در اختیار داریم؛ کانال هایی مانند SEO، SEM، PPC، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری و همکاری در فروش، بخشی از آنهاست که اگر در مورد آنها اطلاعات کافی ندارید می توانید از تجربه های مهندس مهرابی بهره ببرید و در مسیر خود، یک راهنما را به همراه داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ گردشگری

صنعت گردشگری از آن حوزه هایی است که زیرساخت های فراوانی دارد (حمل و نقل، اقامت، خدمات پذیرایی و…) و همواره در حال تغییر است و اگر در شیوه سنتی خود باقی بمانید، قطعا خیلی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. دیجیتال مارکتینگ گردشگری با ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند مشتریان قابل توجهی را به سمت شما هدایت کند؛ امروزه به راحتی می توان از طریق پتانسیل هایی که در حوزه تجارت الکترونیک داریم، بخش های مختلف کسب و کارمان را با یکدیگر هماهنگ کنیم و با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم برای کاربران، آنها را به مشتری تبدیل کنیم. به عنوان مثال در حوزه گردشگری ما به راحتی می توانیم آژانس های مسافرتی را با اقامتگاه ها، اماکن گردشگری مقصد و… هماهنگ کنیم و مشتری سفر راحتی را تجربه کند.

چرا به دیجیتال مارکتینگ گردشگری توجه کنیم؟

مردم با توسعه اینترنت، کمتر به صورت سنتی و بدون اطلاعات به سفر می روند! مسافران آگاه تر شده اند و قبل از سفر به  دنبال این هستند که اطلاعات کافی از مقصد را به دست آورند، به راحتی بلیط تهیه کنند و اقامت گاه خود را با دیدن تصاویر و امکانات آن انتخاب کنند؛ آژانس های گردشگری را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین آژانس را از دید خودشان انتخاب کنند. ما در بازاریابی سنتی نمی توانیم با رقبای خود که به دیجیتال مارکتینگ گردشگری ورود پیدا کرده اند رقابت کنیم؛ علاوه بر این ما با دیجیتال مارکتینگ گردشگری به مشتریان بیشتری از شیوه سنتی دسترسی داریم و می تواند رشد درآمدی بسیار زیادی را کسب کنیم.

دیجیتال مارکتینگ
Figure 2مزایا دیجیتال مارکتینگ در گردشگری

مزایای دیجیتال مارکتینگ گردشگری چیست؟

دیجیتال مارکتینگ گردشگری مقرون به صرفه است و از مزایای خوبی که دارد، امکان اندازه گیری بازگشت سرمایه اولیه است. ما در بازاریابی دیجیتال گردشگری امکان رقابت با رقبای بزرگ را داریم و می توانیم ساده تر استراتژی های بازاریابی خود را تغییر دهیم. در بازاریابی دیجیتال نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند و بر خلاف بازاریابی سنتی، می توانیم دقیق تر به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشیم.

با دیجیتال مارکتینگ گردشگری به راحتی می توانیم اطلاعات سفر را در اختیار مسافر قرار دهیم و به راحتی مشتریان را از قیمت ها و تخفیف ها آگاه کنیم؛ اطلاعاتی که مسافر در مورد مقصد خود نیاز دارد را به او بدهیم و همچنین می توانیم با ایجاد باشگاه مشتریان، به مشتریان وفادار خود امکان استفاده از مزایای بیشتر را بدهیم.

در دیجیتال مارکتینگ گردشگری چه چالش هایی داریم؟

تا الان از مزایا و خوب بودن بازاریابی دیجیتال گردشگری صحبت کردیم؛ اما آیا این حوزه هیچ چالشی ندارد؟ قطعا دور از سختی و چالش نیست! ما در این حوزه، کانال های دیجیتالی بسیار زیادی داریم و انتخاب مناسب ترین کانال برای کسب و کارها، جزو سختی هایی است که با آن مواجه هستیم. همچنین چون دسترسی راحت تری دارد، باعث افزایش رقابت می شود و به همین دلیل آگاهی از برند و کسب اعتبار بسیار سخت به دست می آید. از چالش های دیگری که با آن مواجه هستیم می توانیم به امنیت در فضای مجازی و فرهنگ تجارت الکترونیک اشاره کرد؛ همچنین با توجه به حجم بالای اطلاعات ممکن است مشتریان دچار سردرگمی شوند و نحوه جلب اعتماد مشتریان به صورت آنلاین، سخت تر از شیوه ی سنتی است.

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ گردشگری

ما در گردشگری آنلاین می توانیم با طراحی یک وب سایت، تولید محتوای درست و انجام سئو، بخشی از مشتریان را به سمت وب سایت خودمان هدایت کنیم. علاوه برا این، می توانیم با فعالیت در شبکه های اجتماعی و همچنین انجام تبلیغات آنلاین (تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، PPC، SEM و…) مشتریان بیشتری را هدف قرار دهیم.

برخی دیگر از کسب و کار ها ممکن است از تبلیغات پیامکی، همکاری در فروش، بازاریابی محتوایی و… استفاده کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده هستند و ما باید مناسب ترین آنها را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم و لزوما نباید از تمامی آنها استفاده کنیم!

دیجیتال مارکتینگ
Figure 3ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در صنعت گردشگری

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گردشگری

یکی از مهم ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ گردشگری این است که می توانیم فعالیت های خود را ارزیابی کنیم! ما در دیجیتال مارکتینگ گردشگری از طریق ابزارها می توانیم به راحتی ترافیک، میزان مشارکت، نرخ بازگشت سرمایه و… را بررسی کنیم و در صورتی که کانالی بازدهی کافی نداشته است، در آن بخش هزینه بیشتری نکنیم و همچنین می توانیم بر روی زمان و هزینه ها مدیریت بیشتری داشته باشیم.

ابزارهای زیادی برای دیجیتال مارکتینگ گردشگری وجود دارند؛ ابزارهای هایی که به ما در بررسی ترافیک، تحلیل رفتار کاربر، مدیریت شبکه های اجتماعی، مدیریت پروژه ها و… کمک می کنند. ما در این بخش، لیستی از ابزارهایی که می توانند به ما در این موارد کمک کنند را قرار داده ایم.

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Moz
  • Ahrefs
  • SEMRush
  • Similarweb
  • Hotjar
  • Hootsuite
  • Buffer
  • Socialblade
  • Mailchimp
  • MailerLite
  • Sender
  • Trello
  • Slack
  • و…

مقاله ما در مورد بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری به پایان رسید. ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با کلیات این حوزه آشنا کنیم و الان بهتر می توانید در مورد آینده کسب و کارتان در حوزه گردشگری تصمیم بگیرید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا