برندهای ایرانی

فلسفه دیزاین برند درسا

پایگاه خبری توسعه برند، مخاطب امروز فقط به دنبال ظاهر محصول نیست، بلکه می‌خواهد ببیند چه اندیشه‌ای پشت ایجاد این محصول بوده است. مدیرعامل و بنیان‌گذار درسا در رویداد الموت درسا که با حضور فعالان مد و پوشاک برگزار شد با اشاره به مطلب فوق گفت: از زمان ریبرندینگ «درسا» این شرکت نه تنها در طراحی، بلکه فلسفه دیزاین را آغاز کرده است.

پردازش و تفکر عمیق در فلسفه دیزاین

شاهین فاطمی با بیان اینکه در فلسفه دیزاین داستان‌های ایران زمین و قومیت‌های مختلف ملی و مذهبی و هر آنچه را که در ریشه‌های این کشور نهفته و نهادینه است، پیدا می‌کنیم، تشریح کرد: در این فلسفه یک داستانی مانند داستان الموت پیدا می‌شود و تیم طراحی، تیم بازار و تیم خلاقیت شروع به پردازش کردن راجع به این داستان می‌کنند؛ اندیشه‌های پشت آن داستان را پیدا کرده و شروع می‌کنند که این داستان را به تصویر بکشند.

همکاری مشترک با شرکت سواروسکی

فاطمی در ادامه گفت: در سال ۹۶ طی کوبرندینگی با شرکت سواروسکی تحت قراردادIngredient branding partnership (IB) سواروسکی کریستال‌های خود را به درسا عرضه می‌کرد و تحت همکاری آنها محصولاتی در درسا تولید می‌شود که این تولیدات با یک کد ۱۶ رقمی که روی هولوگرام‌ها و Seal‌ها درج می‌شد، در وب‌سایت سواروسکی قابل شناسایی بوده و است.

رونمایی از خط دال

وی درباره جزئیات خط دال این شرکت توضیح داد: در اواخر سال ۹۷ و سال ۹۸ با این هدف که وقتی درسا وارد بازارهای جهانی می‌شود، بتواند از سرزمین خود ارمغانی با خود ببرد، خط دال را با همکاری رضا عابدینی یکی از گرافیست‌ها و طراحان برجسته ایرانی رونمایی کرد. در ابتدا همه حیرت زده بودند که چرا لوگویی که درسا طی سال‌های طولانی با آن کار می‌کرد و مشتریان خاص خود را داشت، ناگهان حذف و از ریبرندینگ درسا رونمایی شد.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا