برندهای خارجی

شکایت از برند آمازون به علت ردیابی بیومتریک کاربران

پایگاه خبری توسعه برند، برندآمازون به علت نقض قانون عدم جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک کاربران و مشتریان خود با یک شکایت جدید در نیویورک مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، در سال ۲۰۲۱ قانونی در شهر نیویورک به تصویب رسید که به موجب آن شرکت‌های فناوری و صاحبان مشاغل ملزم به اطلاع رسانی در مورد جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان خود اعم از اسکن چهره و اثر انگشت هستند.

آمازون به علت عدم اطلاع رسانی در این زمینه به مشتریان خود در فروشگاه‌های موسوم به گو در نیویورک با پیگرد قضائی مواجه شده است. فروشگاه‌های یادشده که به فروشگاه‌های غیر تماسی نیز شهرت دارند داده‌های بیومتریک مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند.

در شکایت یادشده تصریح شده که آمازون در فروشگاه‌ها به طور منظم کف دست افراد را اسکن کرده و اطلاعات بیومتریک مشتریان را بدین شیوه جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر این، آمازون با استفاده از روش‌های دید رایانه‌ای از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و حسگرهایی خاص برای اندازه‌گیری ابعاد مشتریان خود بهره می‌گیرد تا بتواند آنها را شناسایی کند و بعدها تمامی حرکات و جابجایی‌های آنها را در فروشگاه‌های خود ردگیری و کنترل کند. آمازون از این طریق بررسی می‌کند که هر مشتری چه چیزهایی را خریداری کرده است.

سخنگوی برند آمازون در واکنش به این شکایت از عملکرد آن دفاع کرده و مدعی شده که شرکت مذکور از سیستم‌های شناسایی چهره استفاده نمی‌کند و هیچ سیستم دیگری را هم برای شناسایی هویت مشتریان خود به کار نمی‌گیرد و تنها کاربرانی که خود گزینه استفاده از اسکن کف دست برای شناسایی را انتخاب کنند، شاهد جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک خود خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا