برندسازی پاشنه آشیل محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی

پایگاه خبری توسعه برند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی (اکبر فتحی) در جمع خبرنگاران، برندسازی را پاشنه آشیل محصولات کشاورزی استان دانست و گفت: این استان با داشتن محصولات بی نظیری همچون پنیر لیقوان قابلیت برند شدن را دارد که حوزه بازرگانی سازمان با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صنعت و معدن وارد شده است.
فتحی ادامه داد: البته محصولات گلخانهای استان از جمله خیار، گوجه فرنگی و فلفل تولیدی در منطقه آزاد ارس هم اکنون به برند (تجاری سازی) تبدیل شده است به طوری بیشترین محصول تولیدی به کشور روسیه و ترکیه و برخی کشورهای همجوار صادر میشود.
وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی استان گفت: زردآلوی مرند، نخودچی ممقان، پسته و زعفران بناب از جمله محصولات مرغوب ما هستند که در حال تبدیل به برند (نام تجاری) شدن هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمینه تولید زعفران استان در حال تبدیل شدن به قطب در کشور است، افزود: با وجود سابقه طولانی استانهای دیگر در زمینه تولید زعفران، عملکرد هکتاری ما و نیز کیفیت زعفران تولیدی استان در کشور نمونه است و از هر هکتار چهار تا ۶ کیلو زعفران برداشت میشود که نسبت به سایر استانها ۲ کیلو بیشتر است.
فتحی همچنین ادامه داد: در زمینه تولید پسته نیز عملکرد هکتاری استان نسبت به کرمان بالاتر است به طوری که در کرمان در هر هکتار ۱.۱ تن و در آذربایجان شرقی ۱.۴ تن پسته برداشت میشود و از نظر کیفیت نیز سبزینگی مغز پسته تولیدی استان بیشتر از سایر محصولات است.