برندهای ایرانی

برندسازی محصولات خانگی حلقه مفقوده موفقیت تولید

رئیس جهاددانشگاهی مازندران

پایگاه خبری توسعه برند، رئیس جهاددانشگاهی مازندران گفت:برندسازی محصولات خانگی حلقه مفقوده موفقیت تولیدات استان مازندران است.

محمد رضا شافعیان با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی بر لزوم ایجاد ، تقویت و ساماندهی مشاغل خانگی تاکید و به دلایل عدم موفقیت این تولیدات دربازارهای خارج از استان پرداخت و گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت تولیدات خانگی فقدان برند محصولات صنایع دستی، فرش ، پوشاک و حتی محصولات کشاورزی است که سود حاصل از تولید محصولات را برندهای معتبر در خارج از استان می برند.

رئیس جهادانشگاهی مازندران به تشریح جزئیات اجرای طرح ملی مشاغل خانگی پرداخت و افزود: این طرح در جهت آموزش و مشاوره برای افرادی که دارای مهارت اند اما نتوانسته اند آن را اقتصادی کنند در نظر گرفته شده است و قصد دارد در راستای توسعه مشاغل خانگی موجبات رفع نیازها و وابستگی های خانواده ها را نیز فراهم آورد.

وی افزود: جهاددانشگاهی اقدام به تهیه و تکمیل بانک اطلاعات افراد شاغل در منازل و تولیدات آنها کرده که با بررسی هریک،تولیدکنندگان صاحب تجربه و موفق در تولید و فروش که به آنها پیشران گفته می شود را شناسایی و ضمن استعدادسنجی اقدام به شبکه سازی و آموزش متقاضیان کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی مازندران ادامه داد : بیش از ۲۳۰۰ نفر از متقاضیان در سایت www.inhb.ir ثبت نام کرده اند که پس از راستی آزمایی به آموزش ، شبکه و برند سازی ، کنترل کیفیت و فروش و بازاریابی هر یک اقدام شده است.

شافعیان تصریح کرد: به واسطه این طرح  در جهاددانشگاهی فیلم های آموزشی و کاربردی شامل آموزش های عمومی و تخصصی تهیه شده است که می تواند موجب توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی و اتصال به بازار فروش و همچنین افزایش سهم بازارخارج از استان شود.

از رشد صادرات خاویار تا قیمت‌های چند میلیونی!
بیشتر بخوانید

وی آموزش های مشاغل خانگی را کاربردی دانست و اظهارکرد: این آموزش ها برای دیگر متقاضیان ورود به مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوپا می تواند کارگشا باشد و جهاددانشگاهی آمادگی آن را دارد که دوره های آموزشی مناسب متقاضیان مشاغل خانگی را برای ارادات و دستگاه های استان برگزار کند.

شافعیان  اولیت های استان را فعالین در رسته های فرش و گلیم ، صنایع دستی، پوشاک ، تولیدات گیاهی و فرآوری و تولید محصولات غذایی عنوان کرد و افزود: در ادامه طرح، پیشرانهای موفقی که توانایی های لازم برای بهبود زنجیره ارزش و خلق محصول را دارند از متقاضیان برای توسعه کسب و کار خود استفاده کرده و جهاددانشگاهی نیز با رصد این اتصال تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید به کار خواهد بست.

وی همچنین برند سازی و ایجاد شبکه های استانی را نیز از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مشاوران طرح در حال انجام مشاوره های کاربردی برای پیشرانهای طرح هستند تا بتوانند با اتصال پیشرانها به همدیگر و ایجاد شبکه های بزرگ تر برند واحدی را برای محصولات تولیدی ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا