برندهای خارجی

احتمال بازگشت برند سامسونگ به روسیه

پایگاه خبری توسعه برند، برند سامسونگ مانند بسیاری از برندها پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، بازار این کشور را ترک کرد، اما با ادامه جنگ و کاهش سایر بازارها، این برند کره ای فعالیت خود را در روسیه از سر می گیرد.

پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، سامسونگ نیز مانند بسیاری از شرکت ها، فروش محصولات و تراشه ها به روسیه را به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی متوقف کرد. این اقدامی جسورانه برای شرکتی بود که ۳۴ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند روسیه را در اختیار داشت و فروش آن در این کشور حدود چهار درصد از درآمد جهانی سامسونگ را تشکیل می داد. سامسونگ همچنین شش میلیون دلار برای کمک به اقدامات بشردوستانه در اوکراین اهدا کرد. پس از گذشت شش ماه از جنگی که هیچ نشانه ای از پایان آن دیده نمی شود، غول فناوری کره جنوبی ممکن است به فعالیت در روسیه ادامه دهد.
روزنامه روسی “ایزوستیا” به نقل از یک منبع نوشت: سامسونگ ممکن است به عرضه دستگاه های خود به فروشندگان ادامه دهد و فروشگاه آنلاین خود را تا اکتبر بازگشایی کند. سامسونگ این تصمیم را تایید نکرده است. بنابراین، مشخص نیست که آیا این شرکت واقعاً قصد بازگشت به روسیه را دارد یا خیر. کاهش فروش گوشی های هوشمند در بازارهای دیگر در سراسر جهان ممکن است شرکت را به فکر چنین اقدامی وادار کند. اگر سامسونگ فعالیت خود را در روسیه از سر بگیرد، باید مشخص شود که چگونه از تحریم های مختلف علیه این کشور دوری می کند.
سامسونگ تنها سازنده بزرگ گوشی های هوشمند نیست که پس از جنگ در اوکراین از روسیه خارج شد. اپل در مارس ۲۰۲۲ این کشور را ترک کرد. خروج این دو غول گوشی هوشمند به برندهای چینی مانند شیائومی، آنر و ریلمی اجازه داد تا حضور خود را در بازار روسیه گسترش دهند. با وجود کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند، برندهای چینی از غیبت سامسونگ و اپل در روسیه سود برده اند.
به گفته وب سایت Android Police، در صورت بازگشت سامسونگ به بازار روسیه، سایر شرکت های فناوری مانند مایکروسافت و ادوبی ممکن است از این روند پیروی کنند. این اقدام احتمالاً با انتقاد حامیان و مشتریان مخالف جنگ روسیه در اوکراین مواجه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا