برندهای ایرانی

صادرات صنایع دستی استان گیلان به ۹.۶ میلیون دلار رسید

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان اعلام کرد: صادرات صنایع دستی استان گیلان با رشدی چند برابری به ۹.۶ میلیون دلار رسیده است.

پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایرنا، فرزاد رشیدی تصریح کرد: باتوجه به تحریم ها و شیوع ویروس کرونا در سال جاری در حوزه صنایع دستی و صادرات اتفاقات خوبی در استان گیلان افتاده است و براساس آمار منتشره از سوی گمرک صادرات صنایع دستی از ۱.۸ میلیون دلار در سال ۹۸ با رشد چند برابری به ۹.۶ میلیون دلار رسیده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان افزود: بخش عمده از این موفقیت مدیون ثبت جهانی قاسم آباد است که برند صنایع دستی استان گیلان را بسیار پررنگ تر کرده و زمینه صادرات خوبی فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم از بین ۳۰ محصول صادراتی به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صنایع دستی به عنوان سی و یکمین محصول وارد تعرفه گمرکی استان گیلان شود.

به گفته وی، در این زمینه جلسات خوبی با منطقه آزاد انزلی برگزار شده و با سازمان توسعه تجارت برنامه ریزی هایی انجام شده است تا در نشست های بعدی این موضوع مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد.

رشیدی تاکید کرد: اگر محصول صنایع دستی با کد صنایع دستی به تعرفه گمرکی اوراسیا وارد شود، صنایع دستی همه استان‌های کشور می توانند از درگاه استان گیلان به بازار اوراسیا وارد شوند ما بدنبال این هستیم که از تعرفه ها برای ورود صنایع دستی به بازارهای جهانی استفاده کنیم.

وی عامل دیگری که در زمینه صادرات بسیار مهم است را برندینگ بین المللی برای صادرات اعلام کرد و افزود: ما اکنون ۴۰ اثر در ایران داریم که ثبت جهانی شده اند که از این تعداد ۲۴ اثر تاریخی، دو اثر طبیعی و ۱۴ اثر صنایع دستی هستند که یکی از مهمترین اثرها در قاسم آباد با محوریت صنایع دستی ثبت شده است این منطقه نقش استان گیلان را در بازارهای بین المللی در حوزه صادرات پررنگ تر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا