برندهای ایرانی

تلاش برای تبدیل شدن نمایشگاه بین المللی صادرات به برند شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد

پایگاه خبری توسعه برند، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان خبر داد و گفت: امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخش‌های دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاه‌های سرآمد و برند شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز تبدیل شود.

این نمایشگاه خردادماه سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، سعید صیفی با اشاره به ارزش و اهمیت چشمگیری که نمایشگاه‌ها بر توسعه صنعتی، انتقال فناوری و چشم‌انداز اقتصادی دارند، اظهار کرد: امروزه شعار صنعت نمایشگاهی، توسعه بازار و جهانی‌سازی است و نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین‌های اقتصادی هر شهر و استانی نام برده می‌شوند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد از قطب‌های صنعت نمایشگاهی ایران بوده که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۰۰ عنوان نمایشگاهی را برگزار کرده است.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین روش‌ها برای انجام معاملات و کسب‌وکار و محرک‌های قوی برای رشد اقتصاد و صادرات هستند.

صیفی با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای توسعه تولیدات داخلی انجام شود، عنوان کرد: با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در رونق اقتصاد و صادرات غیر نفتی، این فرصت وجود دارد تا صنایع داخلی با ارائه و نمایش محصولات و خدمات خود در جهت افزایش فروش و در نتیجه رونق مبادلات عمل کنند.

وی با بیان اینکه موقعیت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان دروازه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد، اظهار کرد: خوشبختانه در کنار فعالیت‌های خوبی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد انجام شده و در حال پیگیری است، از سال ۱۴۰۰، نمایشگاه بین‌المللی مشهد ریاست انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران را نیز عهده‌دار است و در این راستا بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان توسعه تجارت ایران، مدل جدیدی تعریف شده که بر مبنای آن نمایشگاه‌های بین‌المللی صادرات به کشورهای هدف برگزار گردد.

رییس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: در راستای این تصمیم طی سال جاری استان زنجان نمایشگاه صادرات به روسیه را برگزار کرد و طی چند روز آینده نیز نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در بندر چابهار برگزار خواهد شد.

صیفی ادامه داد: با توجه به همجواری خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه این استان، طی مشورت با دوستانمان در وزرات صمت و سازمان توسعه و تجارت، بنا شد برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ نیز نمایشگاه بین‌المللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد.

وی، آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های اقتصادی برای کشورمان دانست و افزود: در راستای دیپلماسی اقتصادی کشورمان به‌ویژه در دولت سیزدهم و تلاش‌های وزرات امور خارجه طی یکی دوسال گذشته، صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای مشترک‌المنافع و آسیای میانه افزایش یافته است، به گونه‌ای که تا پایان فروردین سال جاری، رشد ۵۰ درصدی صادرات به این کشورها و قفقاز و روسیه را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب که بر اساس آن ۱۵ کشور همسایه با جمعیتی حدود ۶۰۰ میلیون نفر باید در مسائل مختلف و به‌ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند، گفت: با توجه به جمیع این جهات و نگاه ویژه به عبور از تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه دشمنان، برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت و قدرت تمام و به صورت ملی در مشهد برگزار گردد.

صیفی با بیان اینکه این نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بزرگ و مهم، حضور فعالان اقتصادی که برنامه صادراتی دارند و شرکت‌هایی که در حوزه‌های صادراتی با این کشورها همکاری می‌کنند است و متناظر با آن نیز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و مسئولان مرتبط از کشورهای آسیای میانه و افغانستان را دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف و به‌ویژه همسایگانش یک فرصت سرمایه‌گذاری و تجاری محسوب می‌شود، گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و همچنین افغانستان می‌تواند منافع زیادی برای کشورمان و به‌ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا