برندهای خارجی

جریمه شش میلیون یورویی برند اپل

پایگاه خبری توسعه برند، مشاور ارشد دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه، توصیه کرد شرکت اپل به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی، باید شش میلیون یورو جریمه شود.

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌های فرانسه، می‌تواند توصیه مسئول مربوطه را نادیده بگیرد اما معمولا این توصیه در تصمیم نهایی این دیده‌بان، تاثیر زیادی دارد.

فرانسوا پلگرینی، مسئول مربوطه، این توصیه را پس از تحقیقات دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه در واکنش به شکایت سال گذشته گروه فرانس دیجیتال، ارائه کرد.

در شکایت این گروه لابی که نماینده اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران خطرپذیر در فضای دیجیتالی است، ادعا شده بود که سیستم عامل iOS ۱۴ اپل، مطابق با الزامات حریم خصوصی اتحادیه اروپا نیست. در آن زمان، از کاربران آیفون مجهز به این نسخه از سیستم عامل اپل، سوال می شد آیا موافق هستند به اپلیکیشنهای نصب شده، اجازه دهند شناسه کلیدی که برای تعریف کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود، جمع آوری شود اما تنظیمات این سیستم عامل به صورت پیش فرض، به اپل اجازه می داد کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند خود را بدون دریافت اجازه از کاربران انجام دهد.

به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی اپل، به نام “شفافیت ردیابی اپلیکیشن”، امکان مسدود کردن گزینه ردگیری فعالیت در اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های متعلق به شرکت‌های دیگر را برای کاربران فراهم می‌کند.

پلگرینی در اظهاراتش گفت: نسخه iOS ۱۴.۶ سیستم عامل اپل، به درستی موافقت کاربران برای جمع آوری اطلاعات شخصی آنها را دریافت نمی‌کرد که تحت دستورالعمل حریم خصوصی الکترونیکی، نقض حریم خصوصی محسوب می‌شود. وی در ادامه افزود: با تغییراتی که در نسخه iOS ۱۵ انجام گرفت، امکان دریافت موافقت کاربران پیش از جمع آوری اطلاعات شخصی آنها فراهم شد.

گری دیویس، مدیر حریم خصوصی اپل به نتیجه گیری مشاور ارشد دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه اعتراض و اعلام کرد این شرکت آمریکایی به حفظ حریم خصوصی کاربران، متعهد است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا