برندهای خارجی

محبوبیت اپلیکیشن ضد اینستاگرام در اپ استور برند اپل

پایگاه خبری توسعه برند، اپلیکیشن شبکه اجتماعی BeReal که ضد اینستاگرام نام گرفته، با وجود شکایت‌های متعددی که از خرابی این برنامه وجود دارد، در هفته‌های اخیر محبوبیت فوق العاده‌ای پیدا کرده است.

این اپلیکیشن همه کاربران در این پلتفرم را ملزم می کند هر روز در یک فرصت دو دقیقه ای، از خود عکس بگیرند اما هنگامی که کاربران تلاش می کنند عکسهای لحظه‌ای خود را بارگذاری کنند، هنگ می‌کند.

اما این مشکل مانع از آن نشد که این اپلیکیشن در سه روز اول هفته گذشته، جایگاه نخست را در فروش اپ استور اپل در آمریکا به دست آورد. طبق آمار پلتفرم تحلیلگر دیجیتالی سنسور تاور، این اپلیکیشن در هفته منتهی به ۱۱ ژوییه، ۱.۷ میلیون بار نصب شد که بزرگترین رشد هفتگی بود.

آرون لاکشمان، دانشیار بازاریابی در مدرسه مدیریت دانشگاه بوفالو گفت: این مسئله در میان شرکتهای شبکه اجتماعی متداول است و هنگامی که با افزایش تقاضا روبرو می شوند، زیرساخت آنها تحت فشار قرار می گیرد. هر چه یک اپلیکیشن سریع‌تر رشد کند، به احتمال زیاد، محبوب و باثبات می‌شود.

محبوبیت BeReal منعکس کننده موفقیت اولیه اینستاگرام و توییتر است که هنگ کردن این پلتفرمها به دلیل هجوم کاربران، رایج بود. این اپلیکیشن‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و دوام آوردند اما در شرایطی که بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی برای جلب توجه کاربران رقابت می کنند، BeReal باید ثابت کند که یک تب زودگذر نیست.

این اپلیکیشن فرانسوی از سال ۲۰۲۰ فعالیتش را آغاز شد و ۳۰ میلیون دلار تامین مالی دریافت کرده است. پس از رشد محبوبیت در فرانسه، این اپلیکیشن اوایل امسال در میان کاربران سن کالج در آمریکا محبوبیت پیدا کرد و جذابیتش در میان بسیاری از کاربران، ضدیتش با جنبه فوق زیبایی اینستاگرام است.

در BeReal، افراد با دریافت اعلانی که به آنها می گوید وقت آن است که واقعی باشند، تنها روزی یک بار پست می گذارند. با یک کلیک، این اپلیکیشن دو عکس همزمان یکی از دوربین جلویی و دیگری از دوربین عقبی می گیرد.

بسیاری از کاربران در این مرحله با هنگ کردن اپلیکیشن روبرو می شوند. کاربران ممکن است مجبور شوند اپلیکیشن را دفعات زیادی بسته و باز کنند یا اگر عکسی می گیرد، زمان زیادی طول می کشد تا بارگزاری شود. کاربران تا وقتی خودشان پست نگذارند، نمی توانند ببینند دوستانشان چه پستی ارسال کرده اند؛ بنابراین هنگ کردن برنامه، مانع استفاده آنها از این اپلیکیشن می‌شود.

طبق آمار پلتفرم اپتوپیا، در دو هفته نخست ژوییه، ۲۵۴ درصد افزایش در شمار بازخوردهای منفی از BeReal به دلیل عملکرد و باگهای آن وجود داشته است. در ماه مه، بازخوردهای منفی یا عملکرد متوسط و باگها، ۵۶.۴ درصد از کل بازبینی‌ها را تشکیل دادند.

با وجود نارضایتی فنی، افراد برای ارسال پست روزانه به این اپلیکیشن مراجعه می‌کنند. کاربران BeReal این اپلیکیشن را در نرخ بالاتر از ۱۰ اپلیکیشن اجتماعی برتر نگه داشته‌اند. در ماه مه، کاربرانی که پس از هفت روز همچنان از اپلیکیشن استفاده می‌کردند در BeReal تقریبا ۵۰ درصد در مقایسه با ۳۷ درصد در اپلیکیشن‌های دیگر بود. پس از مدت ۳۰ روز، این رقم به ترتیب ۳۵ درصد و ۳۴ درصد بود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا