کسب و کار

بیزینس کوچینگ فرشته نجات امروز کسب و کارها

پایگاه خبری توسعه برند، کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ که با نام‌های مختلفی مانند کوچ کسب‌وکار و مربی‌گری کسب‌وکار نیز شناخته می‌شود، برای مدیرعامل‌ها و صاحبان مشاغلی که می‌خواهند کسب‌و‌کار خود را ارتقا دهند، به یک ابزار رایج و مهم تبدیل شده است. با این حال، بسیاری از رهبران کسب‌وکار به درستی نمی‌دانند که بیزینس کوچینگ واقعا چیست.

به طور خلاصه، کوچینگ کسب‌وکار یک رابطه مشترک بین صاحب یا مدیرعامل کسب‌و‌کار و یک مربی حرفه ای است که هدف آن توسعه استراتژیک یک کسب‌وکار موفق است.

چرا به بیزینس کوچینگ یا کوچ کسب‌وکار نیاز دارید؟

افراد زیادی وجود دارند که خود را مربی کسب‌وکار می‌نامند اما انتخاب یک بیزینس کوچ معتبر می‌تواند دشوار باشد. مشاور تبلیغات و یا مربی کسب‌وکار حرفه‌ای کسی است که از صاحبان مشاغل در راه ارتقا و رشد شرکت آنها حمایت می‌کند، به آنها آموزش و انگیزه می‌دهد. بیزینس کوچ‌ها توصیه‌هایی را برای چشم انداز، رشد و اهداف یک شرکت ارائه می‌دهند، برای صاحبان مشاغل انگیزه ایجاد می‌کنند، اما همچنین استراتژی‌هایی را برای کمک به رشد کسب و کار پیاده سازی و اولویت‌ بندی می‌کنند.

استفاده از راهنمایی یک مربی کسب‌وکار راهی عالی برای کمک به صاحبان مشاغل است که کسب وکار‌های خود را اداره کنند و به اهداف تجاری خود دست یابند. شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، ممکن است دریابید که برای ارتقای کسب‌و‌کارتان به یک شخص ثالث عینی مانند بیزینس کوچ نیاز دارید که مزایای زیادی را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • ارائه دیدگاه بی‌طرفانه برای بیزینس
  • ارائه انتقاد سازنده
  • رفع موانع ذهنی
  • پیشنهاد روش‌ها یا طرح‌های جدید
  • ارائه فرصت‌های جدید

شایان ذکر است که بین مربی کسب‌وکار و یک مشاور کسب‌وکار تفاوت وجود دارد. در حالی که یک مربی و یک مشاور هر دو برای کمک به حل مشکلات در تجارت شما تلاش می‌کنند، رویکردهای آنها کاملاً متفاوت است. یک مربی کسب‌وکار روی شما به عنوان یک مالک و رهبر تمرکز می‌کند در حالی که یک مشاور کسب‌وکار بر روی کسب‌وکار و نحوه عملکرد آن تمرکز می‌کند.

مربی کسب و کار چه می‌کند؟

مربیان کسب‌و‌کار ممکن است مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده بگیرند. برخی از وظایف مربی کسب‌و‌کار برای بیزینس کوچینگ عبارتند از:

  • ارائه مشاوره به مشتریان در مورد برنامه‌ها و استراتژ‌های جدید
  • مسئولیت پذیر و با انگیزه نگه داشتن مشتریان
  • برقراری ارتباط با مشتریان برای درک بهتر چشم انداز و اهداف آن‌ها
  • کمک به مشتریان در رشد کسب‌و‌کار، اهداف و توسعه برنامه
  • ارزیابی نقاط قوت و ضعف مشتری و هدایت توسعه
  • کمک به مشتریان برای رشد کسب‌وکار خود از ابتدا
  • کمک به مشتریان در استفاده از مهارت‌های شخصی برای بهبود کسب‌و‌کارشان
  • راهنمایی مشتریان در تکمیل وظایف رشد استراتژیک کسب‌و‌کار
  • نظارت بر رشد کسب‌وکار و ایجاد روش‌هایی برای بهبود
  • تجزیه و تحلیل برنامه‌های استراتژیک که به موفقیت‌ها و یا شکست‌های کسب‌وکار کمک کرده‌اند
  • تنظیم یک استراتژی بازاریابی مفید برای کسب‌و‌کارها
Angel Salvation business coaching business today 01 - بیزینس کوچینگ فرشته نجات امروز کسب و کارها

از یک بیزینس کوچ چه انتظاری باید داشته باشیم؟

یک مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچ باید بتواند به شما در افزایش درآمد کسب‌وکار، ارتقاء رشد کلی و رسیدن به اهداف خاص کمک کند. مربیان کسب‌وکار موثر اغلب برنامه‌ها، اقدامات و اهداف قابل اندازه گیری ثابتی را طراحی می‌کنند.

یکی از تصورات غلط رایج این است که مربیان کسب‌وکار بیشتر شبیه مشاور عمل می‌کنند و کار توسعه کسب‌وکار شما را برای شما انجام می‌دهند اما آن‌ها این کار را نمی‌کنند. مربیان به تعیین جهت و ارائه بازخورد، معرفی ابزار برای بیزینس کوچینگ، راهنمایی و ارائه دیدگاه کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین یک عامل مسئولیت پذیری هستند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا روی اهداف خود متمرکز بمانند.

یک بیزینس کوچ موفق باید از کنجکاوی و شجاعت برخوردار باشد. آن‌ها از کنجکاوی خود استفاده می‌کنند تا به هر گوشه از کسب‌وکار شما نگاه کنند تا علت اصلی گیر افتادن یا راکد ماندن تجارت شما را بیابند. یک مربی بزرگ سوالات درست را در لحظات مناسب می‌پرسد، کاری که فقط در صورت داشتن آموزش و تجربه می‌تواند انجام دهد.

همچنین یک مربی کسب‌‌وکار بزرگ شجاعت این را دارد که با شما صادق باشد؛ آن‌ها می‌دانند که شما باید حقیقت را بشنوید و قبل از اینکه وارد عمل شوید، فکر کنید.

سخن پایانی

به طور کلی مهم‌ترین مزیت استفاده از بیزینس کوچ و کمک گرفتن از یک مربی کسب‌وکار، تمرکز بر رشد کلی کسب‌و‌کار شما است. هرچه یک کسب‌و‌کار رشد بهتری داشته باشد، موفق‌تر و سودآورتر خواهد بود. از آنجایی که همه صاحبان مشاغل می‌خواهند کسب و کارشان موفق باشد، مربیان کسب‌وکار در کنار آن‌ها برای تحقق آن کار می‌کنند. اگر قصد دارید که از کمک یک مربی کسب‌وکار حرفه‌ای کمک بگیرید، دکتر امیررضا نعمتی مدیر آکادمی توسعه کسب‌و‌کار دکتر نعمتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب و کار دکتر نعمتی در ارتباط باشید :

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام :

drnemati_official

nematiacademy

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا