برندهای ایرانی

سازمان حمایت آماده دریافت شکایت مردم از خودروهای ایراددار مدیران خودرو

پایگاه خبری توسعه برند، در حالیکه فیلم های منتشره نشان از فرو رفتن بیش از ۴۰۰ بدنه خودرو در گل و لای دارد و خط تولید فونیکس نیز غرق در آب است سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد که اگر به مشتریان خودرو معیوب داده شود به شدت با مدیران خودرو برخورد خواهد کرد.

سیلاب هفته گذشته جنوب کشور سبب شد خسارات زیادی به واحد‌های تولیدی و اقتصادی وارد شود این درحالیست که برخی واحد‌ها با توجه به اینکه در قرن ۲۱ دیگر می‌توان وضع هوا را تا ۱۰ روز آینده را پیش بینی کرد اقدامات پیشگیرانه انجام دادند.

شهرستان بم در استان کرمان به عنوان قطب خودروسازی جنوب کشور نیز از این سیلاب بی نصیب نماند. بزرگترین واحد خودروسازی در این منطقه کرمان موتور است.

روابط عمومی کرمان موتور اعلام کرد: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی از روز‌های قبل ما تمهیدات لازم را اتخاذ کردیم تا هیچ گونه آسیبی به خودرو‌ها و تاسیسات کارخانه وارد نشود ضمن آنکه تمام پارکینگ‌های کرمان موتور مسقف هستند و خودرو‌ها از آفتاب و باران مصون هستند.

این روابط عمومی تصریح کرد: به مشتریان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که خودروی تحویلی به آن‌ها از لحاظ بدنه و فنی کاملا سالم و بدون ایراد است.

در شهر جدید بم علاوه بر کرمان خودرو مدیران خودرو نیز قرار دارد که از قضا فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که بیشتر آنها به نظر می‌رسد توسط کارگران خود مجموعه گرفته شده است نشان از خسارت میلیاردی به این مجموعه دارد.

یکی از این فیلم‌ها مربوط به پارکینگ بدنه خودرو است که به نظر می رسد بیشتر خودرو‌ها از نوع ایکس ۳۳ پرو و ایکس ۲۲ پرو است که تا نیمه در گل و لای فرو رفته اند و جریان آب در بخش دیگری از پارکینگ ادامه دارد. فارغ از سیلاب، سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا پارکینگ این خودرو‌های میلیاردی مسقف نیست و آیا در تمام این سال‌ها خودرو‌های این شرکت زیر آفتاب سوزان کویری کرمان بوده اند؟ آیا نباید نهاد‌های نظارتی و وزارت صمت این مجموعه را ملزم کند که برای پارکینگ سقف تعبیه کند؟

در حالیکه مدیران و پرسنل روابط عمومی مدیران خودرو همگی در چین هستند سایر مدیران این مجموعه حاضر به پاسخگویی نبودند و مشخص نیست تکلیف خریداران این خودرو‌ها چه خواهد شد. با توجه به فیلم‌های منتشر شده؛ بدنه خودرو‌ها کامل شده و شماره شاسی خورده است پس مالک تمام این خودرو‌ها مشخص شده است، اما سوال این است که ان‌ها چگونه خودرو خود را تحویل خواهند گرفت. پروتکل تحویل خودرو مدیران به این صورت است که قبل از امضا تحویل خودرو توسط مشتری، اجازه کارشناسی داده نمی‌شود و عنوان می‌شود «اول خودرو را تحویل بگیرید بعد اگر ایرادی داشت به نمایندگی مراجعه کنید» حال با توجه به فیلم‌های منتشر شده به طور حتم حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ خودرو در پارکینگ بدنه ان‌ها دچار زنگ زدگی خواهد شد و مطابق فیلم‌های منتشر شده از خط تولید فونیکس و آسیبی که به تجهیزات و ماشین آلات وارد شده به احتمال زیاد تا مدت‌ها تحویل خودرو به مشتریان با تاخیر همراه خواهد بود.

مدیران خودرو

این در حالیست که مدیران خودرو سالن رنگ فعال ندارد و تمام بدنه از چین وارد می‌شود ضمن انکه مشخص نیست سیلاب تا چه میزان به انبار این خودروسازی خسارت وارد کرده است.

روابط عمومی سازمان حمایت در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت مشتریان مدیران خودرو گفت: ثبت نام کنندگان و خریداران خودرو از این برند نگران نباشند ما به طور دقیق این موضوع را بررسی خواهیم کرد ضمن آنکه اگر خودرویی ایراد داشت می‌توانند به دفتر سازمان صمت استان خود مراجعه کنند و شکایت خود را سامانه سیم باب ثبت کنند این سامانه علاوه بر سازمان حمایت به سازمان تعزیرات نیز متصل است و موضوع بلافاصله بررسی خواهد شد. کارشناسان ما پس از ثبت شکایت خودرو را بررسی خواهند کرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پس از کارشناسی با مستندات انرا به تعزیرات ارجاع خواهند داد در این مرحله علاوه بر جبران خسارت مصرف کننده، تولید کننده نیز جریمه سنگینی خواهد شد.

این سازمان تصریح کرد که رسانه‌ها و خبرنگاران را در جریان این رسیدگی قرار خواهد داد.

با توجه به وضعیت خودرو در کشور هر خودرویی که کامل می‌شود دارای مالک است که از قبل این خودرو را خریداری کرده و به نوعی شرکت خودروسازی امانتدار کالای مشتریان است پس فارغ از شکایت‌های مصرف کننده مدعی العموم باید تحت عنوان خیانت در امانت و سو استفاده از امتیازات مطابق آیین دادرسی به این موضوع ورود کند.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا