برندهای خارجی

خودروی برند تسلا باعث مرگ یک زن شد

پایگاه خبری توسعه برند، سازمان نظارت بر ایمنی خودرو در ایالات متحده آمریکا تحقیقات ویژه‌‌ای را درباره برخورد مرگبار یک خودروی تسلا مدل۳ با یک عابر پیاده در کالیفرنیا آغاز کرده‌‌اند که گفته می‌شود در آن سیستم پیشرفته رانندگی خودکار استفاده شده است.

به نقل از رویترز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) روز پنج‌شنبه در گزارش به‌روزرسانی شده خود به حادثه کالیفرنیا اشاره کرد. روزنامه «سن دیگو یونیون-تریبیون»  در گزارشی که ۷ ژوئن منتشر شد، نوشت یک خودروی تسلا به هوا رفته و به یک زن برخورد کرده و وی را کشته است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قبلا ۳۵ مورد تحقیق ویژه درباره تصادفات وسایل نقلیه تسلا را آغاز کرده بود که مظنون به استفاده از سیستم‌‌های کمک راننده پیشرفته مانند اتوپایلوت از سال ۲۰۱۶ بودند. این اداره معمولا سالانه بیش از ۱۰۰ تحقیق ویژه تصادف را درباره فناوری‌‌های نوظهور و سایر مسائل بالقوه ایمنی خودرو که به عنوان مثال به تدوین قوانین ایمنی در کیسه‌های هوا کمک کرده است، انجام می‌دهد. در مجموع ۱۵ مورد مرگ ناشی از تصادف در تحقیقات تسلا گزارش شده است، که آخرین حادثه در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته است. تسلا که دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است، به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد. به‌طور جداگانه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به رویترز گفت که درباره یک حادثه دیگر در ایالت فلوریدا مذاکرات خود  را با تسلا آغاز کرده است. در تصادف روز چهارشنبه در فلوریدا راننده ۶۶‌ساله خودروی تسلا و یک مسافر ۶۷ساله کشته شدند.

گسترش شبکه سوپرشارژ تسلا

اما شبکه شارژ سریع سوپرشارژینگ تسلا به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان بوده و نقاط عطف جدیدی را هدف گرفته است. این شرکت اخیرا در چین اعلام کرد که شبکه شارژ به‌هزار و ۲۰۰ ایستگاه سوپرشارژ با ۸‌هزار و ۷۰۰ غرفه جداگانه و ۷۰۰ ایستگاه شارژ مقصد با‌هزار و ۸۰۰ غرفه، گسترش یافته و بیش از ۳۷۰ شهر و منطقه را پوشش می‌دهد. در مقایسه با سطح‌هزار ایستگاه و ۷‌هزار و ۶۰۰ غرفه اعلام شده در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱، این شرکت بیش از ۲۰۰ ایستگاه جدید و تقریبا ۱۱۰۰ غرفه دیگر را در حدود ۸ ماه نصب کرده است. چین اکنون حدود ۵۰‌درصد ایستگاه سوپرشارژ بیشتری از اروپا دارد. در چند کشور برخی از ایستگاه‌ها برای خودروهای الکتریکی غیر‌تسلا در دسترس هستند. تا پایان سه ماه اول ۲۰۲۲، تسلا در سراسر جهان بیش از ۳‌هزار و ۷۰۰ ایستگاه سوپرشارژ و بیش از ۳۳‌هزار و ۶۰۰ غرفه جداگانه داشت. تنها زمان نشان خواهد داد که شبکه با چه سرعتی به گسترش خود ادامه می‌دهد، به‌خصوص اگر تسلا تصمیم بگیرد کل شبکه را به روی خودروهای الکتریکی غیر‌تسلا باز کند. انتظار می‌رود برنامه آزمایشی شارژ خودروهای غیر‌تسلا در سال ۲۰۲۲ آغاز شود. حداکثر قدرت شارژ سوپرشارژرهای تسلا ۲۵۰ کیلووات (نسخه V۳) و ۱۵۰ کیلووات (نسخه V۲) است، اما برنامه‌هایی برای رسیدن به ۳۰۰ کیلووات و سطوح بالاتر پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا