برندهای ایرانی

واگذاری بزرگ‌ترین برندهای خودرویی کشور، فعلاً ممنوع شد!

توقف واگذاری سهام دو برند بزرگ خودروسازی کشور، سایپا و ایران‌خودرو، پیام روشنی از نقش سیاستگذاری و تدبیر کلان در مسیر آینده این برندها است. این تصمیم اگرچه تعلیقی موقت است، اما با تأکید بر شفافیت اطلاع‌رسانی و توجه به منافع سهامداران، به تقویت وجهه و اعتبار برندهای ملی در دوران گذار و تغییرات اقتصادی کمک خواهد کرد.

به گزارش توسعه برند، بر اساس نامه‌های جداگانه‌ای که علی شیخ‌زاده (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا) و عادل پیرمحمدی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو)، خطاب به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس ارسال کرده‌اند، تاکید شده که به موجب نامه‌ای با طبقه‌بندی «خیلی محرمانه» از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تصمیم گرفته شده است تا پیش از ابلاغ مصوبات این شورا، از هرگونه واگذاری و تحول سهام این شرکت‌ها جلوگیری شود.مدیرعامل سایپا ضمن اعلام این موضوع در راستای رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، تأکید کرده است که گروه سایپا همچنان پیگیر تعیین تکلیف موضوع واگذاری سهام چرخه‌ای در این مجموعه است.

وی همچنین اطمینان داده در صورت صدور هرگونه دستور از سوی مراجع ذی‌صلاح، موضوع به صورت رسمی و از طریق سامانه کدال افشا و به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در نامه خود تاکید کرده است که با عنایت به نامه وارده از دبیر  شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تهیه گزارش نهایی ساماندهی صنعت خودروسازی مقرر شده از هرگونه واگذاری و تحول سهام این شرکت تا تعیین تکلیف طرح مذکور جلوگیری به عمل آید.

منبع: ایسنا

 

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا