برندهای خارجی

شکایتی برای دریافت ۲ میلیون یورو غرامت از برند گوگل ثبت شد

پایگاه خبری توسعه برند، پس از آنکه دادگاهی در اروپا رای به نقص قانون آنتی تراست توسط گوگل داد، «پرایس رانر»، سرویس مقایسه قیمت سوئدی، با ثبت شکایتی از این شرکت آمریکایی خواستار غرامت ۲.۱ میلیارد یورویی شد.

نوامبر سال گذشته میلادی دادگاه عالی اتحادیه اروپا رای دادگاه پیشین مبنی بر جریمه ۲.۴۲ میلیون یورویی (۲.۸ میلیارد دلاری) گوگل را به دلیل ترجیح سرویس های خرید خود بر رقبا را تایید کرد.

مایکل لیندال مدیر ارشد اجرایی پرایس رانر در این باره می گوید: ما خواهان غرامت برای خسارتی هستیم که گوگل طی سال ها به شرکت وارد کرده است. علاوه بر آن، این شکایت را راهی برای دفاع از مشتریانی می دانیم که در نتیجه تخلف گوگل از قانون آنتی تراست طی ۱۴ سال گذشته و هم اکنون با خسارت های کلانی روبرو شده اند.

پرایس رانر ادعا می کند گوگل در اروپا موقعیت انحصاری دارد و هنوز از تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا درباره سواستفاده از موقعیت برتر خود، پیروی نکرده است.

این شرکت سوئدی معتقد است ترافیک و سود خود و دیگر سرویس های خرید به گوگل منتقل شده است. همچنین هزینه سرویس های شرکت آمریکایی بالاتر از سرویس های خرید دیگر است، به همین دلیل به مصرف کنندگان آسیب می زند.

در بیانیه پرایس رانر آمده است: از آنجا که گوگل همچنان به نقض قانون ادامه می دهد، میزان خسارت ها نیز هر روز بیشتر می شود. ما تخمین می زنیم غرامت نهایی این شکایت بسیار بالاتر باشد.

منبع: مهر

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا