برندهای ایرانی

رقابت برندهای کتاب صوتی و پلتفرم‌های دیجیتال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴

حضور ۱۲ برند معتبر فعال در حوزه کتاب و کتاب صوتی در بخش ناشران الکترونیک سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشان‌دهنده تقویت جایگاه برندهای دیجیتال در صنعت نشر ایران است. این رویداد فرصتی برای نمایش توانمندی‌ها و تنوع خدمات پلتفرم‌های کتاب الکترونیک و صوتی و نقش آن‌ها در توسعه برندینگ فرهنگی کشور فراهم آورده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ علی محمدپور، مدیر بخش ناشران الکترونیک سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای این بخش، بیان کرد: امسال به دلیل محدودیت فضا، قرار است ۱۲ ناشر الکترونیک فعال در نمایشگاه حضور داشته باشند و جدیدترین آثار خود در حوزه‌های مختلف الکترونیک را عرضه کنند.

وی افزود: نیمی از حاضران، شرکت‌های پلتفرم‌های کتاب الکترونیک و نیمی دیگر ناشران کتاب صوتی هستند که قرار است در شبستان اصلی مصلی جانمایی شوند.

محمدپور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت در لایه پلتفرم، چندرسانه‌ای یا کتاب صوتی در حوزه نشر الکترونیک فعالیت دارند، عنوان کرد: اگرچه این ناشران سال‌های متمادی در نمایشگاه حضور نداشتند، اما طی این سال‌ها اکوسیستم اقتصادی و تجاری آنها شکل گرفته و زنجیره تولید و فروش آنها به خوبی شکل گرفته است و نمایشگاه ظرفیتی فراهم کرده است تا آنها را به نمایش بگذارند.

وی با طرح این موضوع که حضور در نمایشگاه کتاب، فرصت‌های خوبی برای فعالان این حوزه فراهم کرده است، گفت: گروهی از مخاطبان که با این حوزه آشنا نیستند می‌توانند با ظرفیت، برند و آثار ناشران این حوزه آشنا شوند، ارتباط چهره به چهره با مخاطبان و شبکه‌سازی از مزایای این حضور است.

محمدپور با بیان اینکه بیش از سه و نیم میلیون مصرف‌کننده کتاب الکترونیک در ایران هستند، ادامه داد: ناشران این حوزه می‌توانند از نزدیک با مخاطبان خود آشنا شوند؛ همچنین از دغدغه‌ها، چالش‌ها، نیاز و سلایق آنها مطلع شوند و بتوانند متناسب با نیازمندی و سلیقه آنها کتاب تولید کنند یا طرح‌های خود را دنبال کنند.

وی همچنین نمایش دستاورد‌های حوزه نشر الکترونیک در نمایشگاه کتاب را دیگر دستاورد این حضور دانست و گفت: همچنین فرصتی فراهم می‌شود که ناشران چاپی بیشتر با این حوزه آشنا شوند، قرارداد‌های همکاری منعقد کنند و فعالیت و کار خود را توسعه دهند.

سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا