برندهای ایرانی

توسعه ۸۰درصدی کسب و کارها با همکاری برند جاباما

پایگاه خبری توسعه برند، بیش از ۸۰‌درصد از اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی که با «جاباما» همکاری می‌کنند، توانسته‌‌‌اند با خدماتی که از جاباما دریافت می‌کنند، کسب و کار خود را توسعه دهند.
«جاباما» در دو سال گذشته با تمرکز بر اقامتگاه‌‌‌های غیر‌هتلی به‌‌‌ویژه اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی، مسیر توسعه و رشد متفاوتی را طی کرده و طبق گزارشی که در دی ماه ۱۴۰۱ منتشر کرد، توانسته بیش از ۶۰‌درصد از سهم بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران را از آن خود کند. به گفته فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما، امروز مسیر توسعه جاباما نه فقط از مسیر افزایش فروش باکیفیت و سهم بازار، بلکه از مسیر توسعه‌‌‌آفرینی برای تمام ذی‌نفعان این بازار می‌‌‌گذرد.

 

یکی از ذی‌نفعان کلیدی و حیاتی بازار اقامت، میزبانان هستند و ارائه خدماتی به میزبانان که منجر به افزایش کیفیت و توسعه اقامتگاه‌‌‌ها شود، نه فقط برای میزبانان که برای سایر ذی‌نفعان این بازار از جمله مهمانان (مسافران) نیز سودمند است. علاوه بر این، افزایش عرضه در بازار اقامت منجر به افزیش تقاضا می‌شود، زیرا مهم‌ترین مساله برای مهمانان در فرآیند سفر، اقامت است و امروز با توجه به افزایش چشمگیر اقبال مردم به اقامتگاه‌‌‌های غیر‌هتلی – به‌‌‌ویژه بوم‌‌‌گردی- چرخه «حمایت از میزبانان، افزایش عرضه و افزایش تقاضا» در نهایت منجر به توسعه اقتصاد بوم‌‌‌گردشگری که یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه بوم‌‌‌گردشگری است، خواهد شد.

آنچه بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما از برنامه توسعه جاری و پیش‌‌‌روی این شرکت می‌‌‌گوید، فراتر از توسعه‌‌‌آفرینی برای میزبانان و مهمانان -دو ذی‌نفع کلیدی بازار اقامت- است. در حاشیه بسیاری از اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی که توانسته‌‌‌اند با حمایت‌‌‌های جاباما کسب و کار خود را توسعه دهند، مشاغل زیادی ایجاد شده است؛ با شکل‌‌‌گیری و توسعه هر اقامتگاه تعداد زیادی از خانواده‌‌‌ها، کسب و کارهایی همچون سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و… حول یک اقامتگاه بوم‌گردی روستا و شهر خود راه‌‌‌اندازی کرده‌‌‌اند و با افزایش ورود گردشگر به آن منطقه، اقامتگاه‌‌‌های دیگری نیز شکل گرفته‌‌‌اند. به گفته فرهاد بهشتی «در بسیاری از مناطقی که یک اقامتگاه بوم‌گردی توانسته تعداد زیادی گردشگر جذب کند، کارکنان همان اقامتگاه یا سایر مردم آن منطقه، اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی دیگری ساخته‌‌‌اند و افزایش عرضه منجر به افزایش تقاضا در آن منطقه شده است، چرخه‌‌‌ای که با وجود ظرفیت‌‌‌های گردشگری‌‌‌ که در ایران وجود دارد و می‌توان ایجاد کرد، متوقف نخواهد شد.»

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا