گزارش برندها

۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۴ جهان | Best Brands 2024

در جدیدترین گزارش سالانه اینتربرند، اپل بار دیگر به عنوان قدرتمندترین برند جهان شناخته شد. این شرکت برای دوازدهمین سال پیاپی توانسته است عنوان ارزشمندترین برند را از آن خود کند و به سلطه خود در صنعت فناوری ادامه دهد. اینتربرند از سال ۲۰۰۰ هر ساله فهرستی از ۱۰۰ برند برتر جهان را منتشر می‌کند.

توسعه برند؛ براساس یافته‌های اینتربرند، اپل همچنان به عنوان یک رهبر بی‌رقیب در صنعت فناوری شناخته می‌شود. این شرکت با نوآوری‌های مداوم و محصولات محبوب خود توانسته است جایگاه خود را در دل مصرف‌کنندگان سراسر جهان مستحکم کند.

«گرگ سیلورمن»، مدیر Brand Economics اینتربرند، درباره جایگاه اول اپل در سال ۲۰۲۴ می‌گوید:

«درحالی‌که دیگران به هوش مصنوعی هجوم آوردند، اپل مسیر سنجیده‌تری در پیش گرفت تا مطمئن شوند عرضه هوش مصنوعی با ارزش‌هایش مطابقت دارند. این حرکت آهسته اعتماد بلندمدت را بر درآمدهای کوتاه‌مدت مقدم کرده است. قیمت سهام اپل از ابتدای سال جاری میلادی ۲۰ درصد افزایش یافته و ما پیش‌بینی می‌کنیم ارزش برند اپل در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.»

برترین برندهای ۲۰۲۴ به انتخاب اینتربرند

در لیست پایین می‌توانید ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۴ را مشاهده کنید:

blank

 

 

100 برند برتر سال 2024 جهان | Best Brands 2024 100 برند برتر سال 2024 جهان | Best Brands 2024

 

۵ برند برتر لیست امسال دقیقاً در جایگاهی ایستاده‌اند که در رده‌بندی سال ۲۰۲۳ بودند. با این‌ تفاوت که ارزش برند اپل ۳ درصد کاهش یافته؛ بااین‌حال ارزش برندهای مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ در سال ۲۰۲۴ رشد کرده‌اند. این ۴ شرکت در سال گذشته تمرکز ویژه‌ای روی توسعه و معرفی ابزارهای مختلف هوش مصنوعی داشته‌اند که مطمئناً بر ارزش برند آن‌ها تأثیر گذاشته است.

مایکروسافت که مانند سال گذشته در جایگاه دوم قرار دارد، مدتی قبل از نسخه جدید کوپایلت خود رونمایی کرد؛ قابلیت‌های صوتی و تصویری پیشرفته این چت‌بات آن را به یکی از رقبای جدی عرصه هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. همچنین میان ۵ برند برتر، گوگل با ۱۲ درصد رشد، بیشترین پیشرفت را در افزایش ارزش برند داشته است.

نکته قابل‌توجه دیگر لیست ۱۰ برند برتر مربوط به کوکاکولاست؛ این برند سال گذشته در رتبه هشتم قرار داشت اما امسال توانست رتبه هفتم را از مرسدس بنز بگیرد. علاوه‌براین، سال گذشته برند نایکی در رتبه نهم قرار داشت اما اکنون به رتبه چهاردهم سقوط کرده. از سوی دیگر، مک‌دونالد راهش را میان ۱۰ برند برتر باز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا