برندهای خارجی

کاهش ۱۰ درصدی تحویل خودرو و افزایش درآمد برند مرسدس بنز!

پایگاه خبری توسعه برند، مرسدس بنز در حالی که تحویل خودروهای سواری ۱۰ درصد کاهش یافت، شاهد افزایش درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT) به ۵.۲ میلیارد یورو (۵.۵۴ میلیارد دلار) در سه ماهه اول بود و مشکلات زنجیره تامین را با قیمت‌های بالا جبران کرد.

بخش خودروهای مرسدس بنز حاشیه سود تعدیل شده ۱۶.۴ درصدی را در مقایسه با ۱۲.۶ درصدی برای وانت‌های مرسدس بنز گزارش کرده است.

این خودروساز برتر، دستورالعمل خود را برای سال تایید کرد و انتظار داشت حاشیه سود تعدیل شده ۱۱.۵ تا ۱۳ درصدی در بخش خودرو داشته باشد اما هشدار داد که اثرات بدتر جنگ، محدودیت‌های کرونایی و کمبود نیمه هادی‌ها می‌تواند چشم‌انداز آن را تغییر دهد.

تعدیل فعالیت‌های تجاری در روسیه، جایی که مرسدس بنز پس از حمله این کشور به اوکراین، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد، هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۹ میلیون یورو را متحمل شد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: تشدید وضعیت فعلی می‌تواند عواقب منفی قابل‌توجهی برای تجارت مرسدس بنز داشته باشد.

به نقل از رویترز، این سازمان انتظار دارد که گلوگاه‌های زنجیره تامین نیمه‌هادی‌ها و سایر محصولات با توجه به محدودیت‌های کرونایی در چین به عنوان دلیل عدم اطمینان بیشتر برای تولید و توسعه بازار، نتایج تاثیرگذاری در سال داشته باشد.

منبع: ایسنا

آماده باش مديران برند سايپا براي توليد 650 هزار دستگاه خودرو در سال جاری
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا