اقتصادی

۴۰۰ معدن طی دو سال گذشته احیا شده است

امیر حمیدی معاون بهره برداری از معادن وزارت صمت در برنامه فرامتن گفت: خام فروشی  در حوزه معادن کشور به حداقل رسیده است و  این امر در گروه ۴ سنگ های تزئینی و نما بسیار کاهش داشته است. 

به گفته وی در ۲۲ استان ۴۶ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه معادن تعریف شده به طوری که‌ چندین محدوده معدنی در یک منطقه متمرکز شده و  سرمایه‌گذاری رسیده کامل رسیده است‌. 

حمیدی افزود:  بعد از آن که سرمایه گذاری ریسک اکتشاف را گذراند و معدن به حوزه سرمایه گذاری رسید ملزم است که مقداری از سهام معدن را در اختیار مردم منطقه دارای معدن قرار دهد. 

وی افزود: از ۴۶ بسته سرمایه گذاری تا به امروز ۱۱ بسته واگذار شده است که یکی از این بسته ها  در استان سیستان وبلوچستان قرار دارد.

حمیدی با بیان اینکه  در بحث احیای معادن مشکلات کاملا بررسی و براساس تکنولوژی های روز دنیا  موانع برای رفع آنها بررسی و در دستور کار قرار گرفته است گفت: این بسته ها در ۸ دسته تدوین شده به طوری که از این طریق ۴۰۰ معدن احیا شده است و همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن با استفاده از اکتشافات معدن توانسته ایم بخشی از مصالح مورد نیاز این بخش را تامین کنیم.

او گفت:  در حوزه اکتشاف و استفاده از ماشین آلات سازنده های تولید داخل  هم اقدامات موثری صورت گرفته است و در حوزه فرا سرزمینی هم ورود کرده و در کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا اقدام به سرمایه گذاری کرده ایم.

معاون بهره برداری از معادن وزارت صمت گفت: ۱۲ درصد از مساحت در حوزه اکتشاف ثبت شده که در این زمینه ۱۷ درصد از درخواست ها در حوزه اکتشاف با پاسخ منفی روبروشده است.

وی افزود : مساحتی که  برای پروانه بهره برداری صادر شده تنها ۳.۷ درصد  کشور است و  عملیات استخراجی که از این میزان هم صورت می گیرد تنها ۱۰ درصد است بنابراین ملاحظات  زیست محیطی در این بخش بسیار حائز اهمیت بوده و آن را اجرایی می کنیم.

 


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا