اقتصادی

۳۰۰ میلیون اصله نهال تولید شد

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم درختکاری با بیان اینکه اولویت نخست ما حفاظت از منابع طبیعی، کاشت درخت و توسعه فضای سبز با مشارکت مردم است، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی با شرایط غافلگیرکننده‌ای رو به رو هستیم و قبل از هر چیز همه باید به طور اساسی برای حفاظت از سرمایه‌ها و داشته‌ها و از مراتع، جنگل‌ها و درختان در هر نقطه‌ای تلاش کنیم.

او صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست را واجب دانست و افزود: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با تغییر اقلیم، طرح بزرگ کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف از ۱۱ آذر سال گذشته آغاز شده است.

نیکبخت با بیان اینکه طی امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیون اصله نهال در حوزه دو معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری و باغبانی وزارتخانه تولید شده است، گفت: حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه منابع طبیعی و حدود ۶۰ میلیون نهال مثمر در حوزه باغبانی تولید شده و کاشت این نهال‌ها در حال انجام است.

 به گفته او، تشکل‌ها، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، صیادان، عشایر و شرکت‌های تعاونی دست به دست هم داده‌اند تا این طرح ملی در مدت ۴ سال اجرا شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زراعت چوب نیز بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از نظر فنی بررسی‌هایی انجام داده تا بخشی از این طرح را با زراعت چوب، اقتصادی کند.

نیکبخت گفت: یکی از فعالیت‌ها در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری است و این پروژه‌ها در توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب نقش مهمی دارند و از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا