اقتصادی

کمبودی در بازار لاستیک نداریم

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت:در حال حاضر روند تولید و توزیع تایر در کشور طبق معمول انجام می شود، ما در نیمه اول سال بنا به دلایلی افت تولید در تایر داشتیم.

او گفت:به طور کلی تولید تایر در رینگ های مختلف به بازار اختصاص پیدا کرده است و سعی شده بازار تایر اشباع شود و همچنین وزارت صمت تعرفه ها را هم تا ۶ درصد کاهش داد تا اینکه واردکنندگان تشویق به واردات لاستیک شوند.

تنها گفت: بیشترین التهاب تایر در بازار مربوط به رینگ ۱۳ که برای خودرو پراید هم بود شاهد بودیم که تا ۸برابر سال گذشته مجوز واردات داده شد و خوشبختانه بازار تایر خودرو به شکل عادی است.

تنها گفت: الان وزارت صمت ملزم کردند ما به خودروسازان تایر تحویل ندهیم و چند روزی هم است که در سامانه جامع تجارت امکان ثبت ارسال تایر به خودروسازان گرفته شده است.

او گفت: در این حالت خودروسازان باید بروند تایر وارد کنند و این روند هم زمان بر است و باز خودروساز مجبور است به سمت وارد کننده برود و از همین رو کاهش تایر در بازار ایجاد می شود،تولیدکنندگان به این سیاست وزارت صمت معترض هستند و مکاتباتی برای حل این موضوع انجام  داده‌اند. 

تنها گفت: به طور کلی، ‌سعی داریم تولید تایر پر مصرف را در بازار که دچار التهاب بود را افزایش دهیم و به نظر من این تصمیم وزارت صمت به صلاح نیست چرا که ما بازار را به کشورهای خارجی می دهیم.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا