وب گردی

چند راه حل برای رفع عدم تعادل بنزین

نرسی قربان با بیان اینکه کمبود بنزین عوامل زیادی دارد اما یکی از آن عوامل عدم سرمایه گذاری در پالایشگاه ها است، گفت: افزایش سرمایه گذاری در پالایشگاه ها مشکلی بلندمدت است اما نباید آن را نادیده گرفت و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. “

وی افزود: راهکار دیگری که در این بخش می توان در نظر گرفت، تغییر وضعیت کارت سوخت است، می توان شرایطی را فراهم کرد که به جای اینکه به نام خودرو باشد، کارت های سوخت به صورت فردی در نظر گرفته شود. به این معنی که مبلغی به افراد داده می شود و خانوار از آن مقدار برای بنزین یا سایر کالاها مانند برق یا گاز استفاده می کند.

این کارشناس انرژی با تاکید بر اینکه اکنون راه کوتاه مدتی که می توان روی آن تکیه کرد واردات بنزین است، گفت: در شرایط فعلی چاره دیگری وجود ندارد، بلکه باید راه های دیگری اعمال شود تا در میان مدت میعانات گازی انجام شود. پالایشگاه هایی که بنزین جدید تولید می کنند وارد زنجیره می شوند.

با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت مستلزم تردد خودروهای کمتری در خیابان است که غیرممکن است و در صورت افزایش قیمت مشکلات دیگری به وجود می آید و تاکید کرد: در این شرایط واردات بنزین یک گزینه است و علاوه بر آن امکان سرمایه گذاری نیز وجود دارد. پالایشگاه ها و تبدیل مقادیر بیشتری نفت به بنزین که نیاز به سرمایه و تکنولوژی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تنوع بخشی به سبد سوخت گفت: البته معرفی خودروهای برقی یا توسعه CNG می تواند کارساز باشد اما نمی توان در کوتاه مدت روی این راه حل تمرکز کرد. واردات خودروهای برقی حداقل ۶ ماه زمان می برد و در صورت لزوم وارد بازار داخلی می شود. همچنین ساخت این خودروها زمان زیادی می برد و نیاز به سرمایه زیادی دارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا