اقتصادی

ورود بسیج و یگان ویژه انتظامی در طرح کاشت یک میلیارد درخت

با توجه به تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان منابع طبیعی با یگان ویژه نیروی انتظامی مقرر شد که در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ورود کرده و کار کاشت حدود ۱.۵ تا دومیلیون اصله نهال بر عهده این یگان باشد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند، عباسعلی نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با یگان ویژه نیروی انتظامی اظهار کرد: یگان ویژه نیروی انتظامی علاوه بر ظرفیت‌هایی در این بخش، تعداد قابل توجهی نیروی انسانی در بخش‌های مختلف  کشور دارد. حدود ۱۰ روز گذشته یگان نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرد که با توجه به این ظرفیت‌ها  می‌تواند در طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت مشارکت کند. در همین راستا تفاهم نامه‌ مشترکی میان سازمان منابع طبیعی و یگان ویژه امضا شد و قرار است در ابتدای کار کاشت حدود ۱.۵ تا دومیلیون اصله نهال بر عهده این یگان باشد.

رئیس سازمان منابع طبیعی اضافه کرد: همچنین بسیح سازندگی نیز در این بخش ورود پیدا کرده است و کاشت حدود ۱۰۰ میلیون اصله نهال را بر اساس جدول مشخص زمانی و مکانی بر عهده گرفته است.

در ادامه این مراسم سردار زهرایی – رئیس سازمان بسیج سازندگی – با بیان اینکه درخت کاری یک رسالت برای ما بوده و آن را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: زیرساخت های خوبی از نظر اقلیمی و مشارکت مردمی در این بخش داریم.

وی با بیان اینکه بسیج رده‌های مختلفی دارد و پایگاه‌های مقاومتی آن در سراسر کشور فعال است، گفت: یکی از عرصه‌های نقش آفرینی پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌تواند در عرصه درختکاری باشد. برنامه زمانی با میزان مشخصی درختکاری برای همه رده‌ها تعریف شده که امیدواریم بتوانیم در بازه مشخص آن را محقق کنیم.

زهرایی با بیان اینکه در این بخش چند نکته حائز اهمیت است که باید در استان‌ها رعایت شود گفت: سازمان منابع طبیعی به تنهایی قادر به کاشت این میزان نهال نیست و باید اقدام جهادی و انقلابی در این بخش صورت گیرد. بسیج سازندگی با کمک بسیح محلات و دانش آموزی می‌توانند در این بخش کمک کنند و اقداماتی از قبیل تامین و حمل نهال و حفر چاله انجام دهند.

در ادامه مجتبی باستان  – رئیس سازمان بسیج دانش آموزی – با بیان اینکه ۲ میلیون نهال را بین واحدهای بسیج دانش آموزی تقسیم کردیم، اعلام کرد: بعد از اتمام امتحانات مدارس از ۲۵ دی تا ۲۲ اسفند هر استانی که توانایی دارد می‌تواند به بسیج سازندگی مراجعه و نهال دریافت کنند.

وی افزود: اعلام کردیم که بخشی از این نهال‌ها درون مدارس و بخشی نیز اطراف آن کاشته شود.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا