اقتصادی

همه دستگاه‌هایی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند در سامانه آمده‌اند 

مشاور وزیر اقتصاد گفت: سازمان‌هایی که زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده‌اند که دو – سه تا کار این که در این زمینه باید انجام شود. اقدامی که مجلس باید انجام میداد و قانونی که مجلس یازدهم تصویب کرد به عنوان تسهیل مجوز های کسب و کار؛ بستر قانونی آن فراهم شد و دولت هم این موضوع را در اولویت خود قرار داد.

حمیدرضا فولادگر – رییس شورای عالی بهبود محیط کسب و کار – با حضور در غرفه پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، اظهار کرد: قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس یازدهم برای دولت مشخص کرد که مجوزها ثبت محور است یا تاییدمحور. 

وی افزود: اگر تایید محور است باید مراحل آن بررسی و اگر ثبت محور است باید در سامانه گذاشته شود طی آن ظرف زمانی مجوز صادر شود. با اقدامات انجام شده و تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه تقریبا همه دستگاه‌هایی که مجوز صادر می‌کنند در سامانه آمده‌اند. 

فولادگر در زمینه سازمان‌هایی که زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده‌اند، تشریح کرد: دو – سه اقدام در این زمینه باید انجام شود؛ اقدامی که مجلس باید انجام می‌داد و قانونی که مجلس یازدهم تصویب کرد به عنوان تسهیل مجوزهای کسب و کار، بستر قانونی آن فراهم شد و دولت هم این موضوع را در اولویت خود قرار داد. دستگاه هایی باقی ماندند که باید بررسی شوند.‌ اولا بخشی از اینها را مرکز پایش مجوز صادر می کند اما بعضی از سازمان‌ها تایید محور است. 

رئیس شورای عالی بهبود محیط کسب و کار در ادامه گفت: اینها خلأ قانونی دارد و اگر مشکلی دارند باید به دولت بگویند. اقدام دیگری که انجام شد این بود که طبق ماده ۳۰ قانون گفته شد همه دستگاه های اجرایی باید هر بخش نامه ای که مرتبط با محیط کسب و کار است داخل سامانه بگذارند و آیین نامه آن در دولت تصویب کنند.‌

پایان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا