اقتصادی

میزان مصرف برق در خودرو‌های برقی، ۱۳ تا ۱۵ کیلووات اعلام شد + فیلم

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: میزان مصرف برق در خودرو‌های برقی ۱۳ تا ۱۵ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این میزان برق در ساعات خارج از پیک مصرف تامین می‌شود.

محمدحسین کریمی، مدیر طرح و پروژه های خودروهای برقی وزارت صمت افزود: فاز اول خودروهای برقی در بخش حمل و نقل عمومی  از‌ جمله تاکسی ها برون شهری است و با توجه به آنکه بخش عمده ای از آلودگی ها ناشی از تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی است این خودروها به صورت فست شارژ انجام می شود.

وی افزود: در این طرح کارگروه و شرکت های مرتبط با وزارت نیرو حضور دارند و تمامی خودروهای برقی که تا به امروز وارد کشور شده اند در ساعت غیرپیک از‌جمله شب ها شارژ می شوند تا مشکلی در افزایش ناترازی برق ایجاد نشود.

کریمی بیان کرد: برقی شدن خودروها یک اتفاق جدید است که اولویت آن با خودروهای شهری است. در حال حاضر  بخشی از خودروها وارد کشور شده و طی دو هفته  مهم ترین ایستگاه ها جنب ساختمان  تاکسی های برون شهری افتتاح شد. هم اکنون تعدا زیادی خودرو در گمرک  قرار دارد و تعداد زیادی در دریاست‌ که‌ در آینده نزدیک وارد کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲ عامل اساسی  باعث بحث حضور خودروی برقی  در کشور شده که یکی از آنها مربوط به ضرورت کنترل  ناترازی سوخت است  چراکه  قیمت تمام شده بنزین در کشور ۲۵ هزار تومان است که با اجرای طرح خودروی برقی بخشی از آن جبران می شود.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت افزود: در خودروهای سواری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر  ۸ لیتر بنزین مصرف می شود اما در طرح خودروهای برقی هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ تا ۱۵ کیلووات برق مصرف می  شود که دولت لازم نیست یارانه ای برای تامین برق پرداخت کند. با اجرای طرح خودروهای برقی شاهد کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها بودیم.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا