وب گردی

ماجرای سرکوب ضدانقلاب توسط حوادث فضای مجازی

پس از فروپاشی شورای همبستگی یا گروه مهسا که قرار بود گروه های مختلف سیاسی متخاصم را برای یک هدف مشترک متحد کند، ضدانقلاب به قدری متفرق شد که در حال حاضر شاهد جنگ شدید بین این گروه ها هستیم.

گروه‌های سیاسی فرقه‌ای که زیر چتر همبستگی قرار گرفتند، بیش از پیش متوجه شدند که نه تنها با یکدیگر اختلاف نظر داشتند، بلکه از نظر ایدئولوژیکی و رویکرد و مطالبات سیاسی با یکدیگر دشمن بودند.

انحلال شورای همبستگی اختلافات گروهک های ضد انقلاب را تشدید کرد.

واقعیت این است که ضدانقلاب متشکل از گروه ها و اندیشه های منسوخ شده و پالایش شده از فضای سیاسی کشورمان است که نه تنها جایی در فضای سیاسی و افکار عمومی ایران ندارند، بلکه در اپوزیسیون نیز با یکدیگر در تضاد هستند. جو چه کسی انتظار دارد جدایی طلبان، منافقین، سلطنت طلبان، فمینیست ها، رادیکال های سیاسی و آنارشیست ها زیر یک چتر جمع شوند.

اخیرا «مسعود آگرکار» که قرار است به عنوان مشاور شورای همبستگی مشغول به کار شود، در یادداشتی درباره علت انحلال شورای مهسا از تعمیق اختلافات بین ضدانقلاب ها پس از فروپاشی این شورا صحبت کرده است. شورای همبستگی نوشت: این شکست، اگرچه درس های آموزنده ای دارد، اما بیش از هر چیز به تشتت و درگیری روزافزون مخالفان حکومت اسلامی و ناامیدی و ناامیدی در داخل و خارج دامن زده است.

و می افزاید: جلسات غیرمسئولانه، سکوت و بی تفاوتی این گروه ۶ نفره چرایی و چگونگی شکست و ارزیابی واقعی و مستدل، تلاشی برای تایید “یتیم خانه” شکست است. روزهای خوش ایجاد این گروه و رسوایی های تبلیغاتی پیرامون آن را به یاد می آوریم که «هزاران پدر» و همسران آن را تشویق می کردند.

ضد انقلاب از فقر فرهنگی، فرقه گرایی و مطلق گرایی رنج می برد

این عنصر ضد انقلاب تشکیل شورای همبستگی را ایجاد ناگهانی و بدون فکر ناشی از هیجانات حوادث سال ۱۴۰۱ خواند و توضیح داد: تشکیل ناگهانی حلقه جرج تاون و گروه مخسا با وابستگی بیشتر به دنیای مجازی. بی ثباتی است این ازدحام چشمگیر بود عدم شناخت این افراد از یکدیگر بر اساس ویژگی محاصره شدن در مخالفت های خارج از کشور که پس از هر حرکت و تحرکی در کشور در این ۴۵ سال خود را نشان می داد. نقشی در افزایش بی ثباتی این گروه دارد.

وی گروه های سیاسی حاضر در این شورا را فاقد فرهنگ و منش دموکراتیک می داند و می نویسد: «جنبش سیاسی آزادی خواه و عدالت خواه از فقر فرهنگی، فقر منش و روش دموکراتیک و مدارا، مدارا با منتقدان و مخالفان، فرقه گرایی و مطلق گرایی رنج می برد. «فقری که راه همکاری و نزدیکی ما ایرانیان را می بندد».

جالب است بدانید که اخیرا عنصر فمینیست ضد انقلاب «موسی علی نژاد» در گفتگو با شبکه ایران اینترنشنال دلیل فروپاشی این گروه را خروج اعضای این شورا از جمله رضا پهلوی و حامد اسماعیلیون اعلام کرده است. اما پوشش نقره ای علاوه بر تفاوت اسماعیلیان و پهلوی ها بعد دیگری است و برخی از تفاوت ها را آشکار می کند که به موسی علی نژاد باز می گردد.

وی در همین رابطه نوشت: «آقای رضا پهلوی یکی از دلایل مهم رفتن خود را اعتراض به روابط شخصی خانم مسیح علینژاد اعلام کرد و ضمن تاکید بر اینکه نمی خواهد و نمی تواند کار تشکیلاتی انجام دهد، حمایت می کند. این گروه و سایر گروه ها و سازمان هایی که خواهان دموکراسی هستند، این کار را خواهند کرد.”

خلاصه سخنان این مرد به خوبی نشان می دهد که ضدانقلاب نه تنها نتوانست زیر یک چتر گرد هم بیاید، بلکه باعث شد افکار و اندیشه های توتالیتر یکدیگر را درک کنند و از طریق رفتاری که مشاور این گروه آن را فقر فرهنگی و فقر دموکراتیک نامید. این توصیه منجر به درگیری گروهک های ضد انقلاب با یکدیگر شد که هر روز تشدید می شود.

جالب است که این مرد با توصیفات جالبی که از افراد مختلف ضد انقلاب می کند، آنها را فرقه گرا، مطلقه، دیکتاتور و فقیر فرهنگی می خواند و ماهیت این افراد را روشن می کند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا