وب گردی

مردانی که در زندگی به شدت غمگین هستند ۱۱ نشانه رفتاری دارند

باور کنید یا نه، شادی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمانی شما نیز داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد شادتر سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، فشار خون پایین‌تری دارند و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

با این حال، بسیاری از مردان در زندگی عمیقاً ناراضی هستند. اما آنها حتی متوجه نمی شوند که ناامیدی آنها برای همه اطرافیانشان قابل مشاهده است زیرا رفتارهای خاصی از خود نشان می دهند. بیایید ببینیم آنها چگونه رفتار می کنند.

۱) از تعاملات اجتماعی کناره گیری می کنند و زمان بیشتری را تنها می گذرانند

جامعه از مردان انتظار زیادی دارد، اما وقتی می خواهند ناراحتی خود را ابراز کنند با بی تفاوتی مواجه می شوند. این اغلب منجر به سرکوب عاطفی می شود که پردازش و مقابله با احساسات را برای مردان دشوار می کند و منجر به آشفتگی درونی، عصبانیت و ناراحتی می شود.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردان از جامعه کناره گیری می کنند و تقریباً تمام وقت خود را در خانه می گذرانند. آنها با احساس تنهایی یا انزوا دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص اگر فاقد شبکه حمایتی قوی باشند یا احساس کنند از دیگران جدا شده اند. و بدون روابط معنی دار، احساس ناامیدی و ناراحتی آسان است.

۲) چیزهای کوچک به راحتی آنها را آزار می دهند و آزاردهنده می شوند

برای مردان عمیقاً ناراضی تنها دو حالت وجود دارد، بی تفاوتی و پرخاشگری. وقتی بی تاب می شوند، درباره آب و هوا غر می زنند، وای فای کند را نفرین می کنند یا به شوخی سبک همکارشان واکنش نشان می دهند.

نه اینکه منظورشان بد بودن باشد. ناراحتی آنها به تنهایی آنها را تبدیل به مین های احساسی کرده است که با کوچکترین تحریکی آماده انفجار هستند.

۳) از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت می بردند، مانند سرگرمی ها یا بیرون رفتن با دوستان

این فقط در مورد خود سرگرمی ها یا دوستی ها نیست، بلکه به آنچه که آنها نشان می دهند، مانند هدف، ارتباط و تعلق است. آنها به دلیل تهی بودن ناشی از نبود فعالیت ها و روابطی که زمانی شادی و رضایت آنها را به همراه داشت احساس پوچی می کنند.

۴) بیشتر اوقات احساس خستگی می کنند و انگیزه ای برای انجام کاری ندارند

بسیاری از مردان در یک چرخه بی پایان از کسالت و بی تفاوتی گیر کرده اند. آنها احساس می کنند در اتاقی بدون پنجره یا در به دام افتاده اند.

۵) مانند گذشته از خود مراقبت نمی کنند

آنها کمتر از قبل به بهداشت خود می رسند، نه به این دلیل که به نظافت اهمیت نمی دهند، بلکه به این دلیل که از تمیز و مرتب نبودن بدشان نمی آید.

۶) اغراق می کنند

وقتی مردان در زندگی عمیقاً غمگین می شوند، اغلب به عنوان مکانیزم مقابله به افراط متوسل می شوند. بیش از حد ممکن است یک راه حل سریع ارائه دهد، اما مشکل واقعی را حل نمی کند.

۷) وظایف یا مسئولیت های مهم را رها می کنند

آیا تا به حال یک کار مهم را به لحظه آخر موکول کرده اید؟ مردان ناراضی به جای اینکه کارها را به موقع انجام دهند، کارهایی مانند پرداخت قبوض، به پایان رساندن یک پروژه در محل کار، یا تمیز کردن خانه را به انتهای لیست کارهای خود می کشانند.

شاید به این دلیل است که وظایف طاقت فرسا به نظر می رسند، یا شاید ساده تر باشد که آنها را به تعویق بیندازید و امیدوار باشید که به طور جادویی ناپدید شوند. اما این احساس آزاردهنده دائمی کار ناتمام به استرس و ناراحتی می‌افزاید.

۸) همیشه لیوان را نیمه خالی می بینند

شما هرگز نمی توانید از لحظات خوب لذت ببرید اگر بیش از حد نگران باشید که چه اتفاقی می افتد، و مسئله این است که ما حتی آن را متوجه نمی شویم، اما تا زمانی که یاد نگیرید چند وقت یکبار نیمه پر است، لیوان را ببینید، حتی در بیشتر موارد در روزهای روشن دلتنگ خورشید خواهد شد

۹) عوامل خارجی یا افراد دیگر را مقصر می دانند

شاید بدتر از همه، شما هرگز به خاطر این طرز فکر بزرگ نخواهید شد. شما هرگز از اشتباهات خود درس نمی گیرید زیرا در ذهن شما اشتباهات شما نیستند.

۱۰) از رویارویی با مشکلات یا درگیری اجتناب می کنند، به این امید که خود به خود برطرف شوند.

اجتناب از مشکلات یا درگیری ها به امید از بین رفتن آنها یک راه حل موقت است که فقط در دراز مدت اوضاع را بدتر می کند.

مردان ناراضی به جای مواجهه رودررو با مشکلات، تصمیم می‌گیرند که سرشان را در شن‌ها دفن کنند، به این امید که نادیده گرفتن آنها باعث از بین رفتن آنها شود. اما آنچه اغلب اتفاق می افتد این است که مشکلات زیاد می شوند و رشد می کنند و بعداً مقابله با آنها دشوارتر می شود.

۱۱) در مورد اهداف زندگی خود احساس سردرگمی یا عدم اطمینان می کنند

اکثر مردان در زندگی رویاها، اهداف و آرزوهایی دارند. آنها می خواهند از خودشان چیزی بسازند. اما برخی از مردان ناراضی به جای مواجهه رودررو با مشکلات خود به چیزهایی مانند تلویزیون یا بازی های ویدیویی روی می آورند تا از مواجهه با واقعیت اجتناب کنند.

این حواس‌پرتی‌ها یک فرار موقت از چالش‌ها و مشکلات زندگی را فراهم می‌کنند، اما تکیه بر عوامل حواس‌پرتی تنها امر اجتناب‌ناپذیر را به تأخیر می‌اندازد و آنها را از پرداختن به علل اصلی رنج باز می‌دارد.

آخرین کلمه
ناراضی بودن می تواند تنها بخشی از زندگی باشد. شما اغلب می توانید فقط با درک آنچه در حال گذراندن آن هستید و تلاش برای بهبود آن چیزها را تغییر دهید. تنها راه حلی که دارید این است که علت اصلی ناراحتی را پیدا کنید و با آن مقابله کنید. راه دیگری نیست!

منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا