اقتصادی

مراکز عرضه مستقیم کالا برای کنترل بازار در پایان سال راه‌اندازی می‌شود

توسعه برند/خوزستان استاندار خوزستان از راه‌اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با هدف حذف واسطه‌ها و کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان و ایام پایان سال خبر داد.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان که امروز ۱۵ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در رابطه با قیمت مرغ تبادل نظر شد؛ تولیدکنندگان مرغ با توجه به گرانی جوجه و نهاده‌ها از قیمت مرغ نارضایتی داشتند و خواهان تعدیل قیمت بودند. طبعاً حقوق مصرف کننده و تولیدکننده باید رعایت شود و هر دو طرف سود ببرند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ و بنا شد بخشی از مصرف آینده از مرغداران خریداری شود تا در روند تولید مرغ مشکلی پیش نیاید.

حسینی محراب ادامه داد: در زمینه گوشت قرمز جهاد کشاورزی گزارشی داد که مرکزی در سطح شهر در نظر گرفتند که بتوانند گوشت را از تولید به مصرف با هدف حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت در اختیار مردم قرار دهند؛ قبلا نمونه این کار انجام شده بود و رضایت نسبی در این زمینه ایجاد شده بود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در خصوص نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در ماه رمضان و پایان سال مباحثی مطرح و قرار شد در چهار نقطه در سطح شهرستان اهواز و در کنار آن در سایر شهرستان ها این مراکز برپا شود و کالاها از تولید به مصرف به دست مردم رسیده شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار خوزستان افزود: مغازه‌داران، بنک‌داران، تولیدکنندگان و مراکز پخش می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و کالاهای خود را با حذف واسطه‌ها به فروش برسانند.

حسینی محراب عنوان کرد: در خصوص تنظیم بازار توصیه شد گشت‌های مشترک تعزیرات بعلاوه اتحادیه های صنفی و اداره کل صمت با کمک مردم راه‌اندازی شوند و بتوانند قیمت‌ها را در ایام پایان سال کنترل کنند.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با جلسات مستمر و اتخاذ تمهیدات لازم بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را در تامین مایحتاج خود در ایام پایانی سال حل کنیم.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا