وب گردی

دنیای عجیب و ترسناک ماموران مخفی / از خرس عروسکی تا نابغه ای که اوباش را به کار انداخت

تصاویر این افسر پلیس در عملیات علیه یک باند قاچاق مواد مخدر در لیما در گوشه و کنار دنیا دیده شده است اما همه عملیات های مخفی پلیس آنقدر خنده دار نیست و گاهی افسران چنان خطراتی را تجربه کرده اند که نامشان در تاریخ جاودانه می ماند.

بسیاری از نیروهای پلیس، به دلیل حساسیت کار و البته پنهان کاری ذاتی سازمان های خود، اطلاعات زیادی در این زمینه افشا نمی کنند و احتمالاً به همین دلیل است که ما اطلاعات کمی در مورد عملیات حساس پلیس مخفی خودمان در جنایتکار داریم. حوزه. باندها، اما در غرب برخی از این ماموریت ها حتی به فیلم تبدیل شده اند و ماموران مخفی به شهرت افسانه ای دست یافته اند. به عنوان مثال، یکی از معروف ترین آنها مایک ملون، مامور مخفی وزارت خزانه داری آمریکا است که در اواخر دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک جنایتکار واقعی به باند آل کاپون نفوذ کرد و نه تنها او را دستگیر کرد، بلکه بعداً اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دادگاه قرار داد. ، در یک کاپون، محکوم شود.

نفوذ به مافیا همیشه یکی از آرزوهای پلیس و اف بی آی در آمریکا بوده است و دو مامور سرشناس موفق به انجام آن شده اند. جوزف پیستون، با نام مستعار دانی براسکو، یکی از موفق ترین ماموران مخفی اف بی آی بود که به اوباش نیویورک نفوذ کرد و ۲۰۰ نفر را محکوم کرد. جک گارسیا که اصالتا کوبایی دارد، در آغاز هزاره جدید به طرز ماهرانه ای خود را به شکل یک ایتالیایی درآورد، بنابراین وارد باند مافیایی ایتالیایی-آمریکایی شد و در طول ۲۶ سال فعالیت حرفه ای خود در بیش از ۱۰۰ عملیات مخفی شرکت کرد. در یک مورد دلخراش، کیکی کامارنا، مامور آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در مکزیک، پس از سال ها موفقیت توسط رئیس کارتل مواد مخدر گوادالاخارا، کشف و تا حد مرگ شکنجه شد.

منبع: روزنامه همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا