وب گردی

رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران چه پیامی به غرب دارد؟

در روزهایی که قدرت نظامی آمریکا در دریای سرخ به زانو در آمده و در مقابل نیروهای یمنی مستاصل شده است، آبهای آزاد منطقه شاهد رزمایش بزرگ و قدرتمندی با حضور نیروی دریایی ایران، چین و روسیه برای اطلاع رسانی بوده است. قدرت های استعماری که دوران اشغال منطقه به پایان رسیده است، مشخص شده است که این کشورها توانایی برقراری ثبات و امنیت آب های منطقه و اطراف خود را دارند.

رزمایش ترکیبی کمربند امنیتی دریایی ایران، چین و روسیه در قسمت شمالی اقیانوس هند اتفاق می افتد. مرحله اصلی رزمایش ترکیبی کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۴ با حضور یگان های سطحی و هوایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی چین و روسیه و نمایندگان کشورهای عمان، آذربایجان آغاز شد. قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند. هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و پایه های آن در منطقه و گسترش همکاری های چند جانبه بین کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها برای حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده مشترک است. از دیگر اهداف این رزمایش می توان به تقویت امنیت تجارت بین المللی دریایی، مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در زمینه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

همانطور که گفته می شود در رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین که در حال انجام است، از سایر کشورها برای شرکت در این رزمایش دعوت شده است. مهمترین راهبرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی حفظ و حراست از منافع و منابع اقتصادی نظام اسلامی و مردم است. این رزمایش برای تامین امنیت منطقه و منافع مشترک انجام می شود. ایران با اسکورت کشتی های کشورمان در دریا از کشتی های خود محافظت می کند و به کشورهای نیازمند حمایت برای تامین امنیت و ایمنی کمک می کند. گفته می شود با حمایت وزارت دفاع و نیروهای مسلح قرار است تا پایان سال جاری چندین فروند کشتی به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شود. جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش با تکیه بر توان و توان بومی خود، به تازگی در رزمایشی مشابه در سواحل کشورمان شرکت کرده است.

منبع: صبح نو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا