اقتصادی

اقدام برخی رسانه‌ها در تهییج بازار ارز غیراخلاقی است

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: در جهان هرگونه اتفاق سیاسی و اجتماعی می‌تواند بر اقتصاد تاثیر فوری بگذارد و در ایران نیز بخش بزرگی از هیجانات بازار ارز ناشی از هیجانات اجتماعی و سیاسی داخلی و بین‌المللی است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که عده‌ای منتظر فرصتی برای بهره بردن از آشفتگی بازار هستند به سرعت در زمینه چنین اتفاقاتی مانند حادثه تروریستی کرمان تولید وحشت می‌کنند و با افزایش نسبی قیمت‌ها بازار را به سمت دلخواه خود سوق می‌دهند.

حریری با اشاره به دوره نسبتا آرام بازار ارز در ۱۰ ماه اخیر، تصریح کرد: در این مدت اتفاقات بزرگ بین‌المللی مانند جنگ اوکراین و حوادث غزه از سوی بانک مرکزی مدیریت شد تا نوسانات ارزی آرام بگیرد، اما تولید وحشت کردن با یک اقدام تروریستی و بهره‌برداری از آن توسط برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داخل کشور بی‌اخلاقی است.

وی تاکید کرد: در ساعات اولیه یک حادثه هر کسی با هر نگاه نقادانه‌ای حتی به دولت، سیاست و وضعیت اقتصادی باید این اقدام تروریستی را محکوم کند و با مردمی که فرزندان و عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، همدردی کنیم و فرصت در روز‌ها و هفته‌های آینده برای نقد مسائل حتی در خصوص این واقعه در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فراهم است.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: اخلاق حکم می‌کند که ساعات اولیه با همدلی، همدردی و ابراز تسلیت همراه باشد تا نشان بدهیم ما یک ملت یگانه هستیم تا از فرصت روز‌ها و سال‌های دیگر برای نقد استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیجان امروز بازار ارز که در شرایط نیمه تعطیل روز پنجشنبه موجب شد تا درصد ناچیزی قیمت ارز‌ها افزایش یابد، از میان خواهد رفت، اما تلاش و نحوه رفتار برخی رسانه‌های اقتصادی غیراخلاقی بود تا بخواهیم اثر آن را بررسی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: معتقدم نرخ در روز‌های آغازین هفته آینده به حالت عادی خود برمی‌گردد و ثبات نسبی بر بازار حاکم خواهد شد.

حریری امروز در حساب کاربری خود متنی را منتشر کرد که در آن آمده است: «تویی که از دیشب داری تمام سعی‌ات را می‌کنی که نرخ ارز را ببری بالا؛ تو هم تروریستی»

منبع: ایرنا


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا