اقتصادی

عراق، مقصد اول کالاهای صادراتی استان تهران

بیشترین کالاهای صادراتی از استان تهران طی مدت هشت ماه امسال مصنوعات فلزی، چرم و لوازم خانگی به ارزش ۵۰۴ میلیون دلار اعلام شده که عمدتاً به بازارهای عراق، ترکیه، امارات، پاکستان و آلمان صادرات شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هشت ماهه امسال صادرات غیرنفتی استان تهران یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار و واردات به این استان هشت میلیارد دلار بوده است. بر این اساس صادرات استان تهران ۳۳ درصد و واردات ۱۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بیشترین کالاهای صادراتی از استان تهران طی مدت هشت ماه امسال مصنوعات فلزی، چرم و لوازم خانگی به ارزش ۵۰۴ میلیون دلار اعلام شده و محصولات معدنی، مواد غذایی و کشاورزی و محصولات پتروشیمی به ترتیب از دیگر کالاهای صادراتی از مبدا استان تهران بوده که عمدتاً به بازارهای عراق، ترکیه، امارات، پاکستان و آلمان صادرات شده‌ است.

البه ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی استان تهران طی هشت ماه امسال بر اساس استان مبدا تولید (ممکن است کالا از مرز استان‌های دیگر صادر شده باشد، اما در تهران تولید شده است) حدود پنج میلیارد دلار بوده که بر این اساس سهم استان تهران از صادرات کشور در این مدت ۱۵.۴ درصد بوده‌ است.

همچنین در حال حاضر سهم کارت‌های بازرگانی فعال استان تهران از کل کشور حدود ۴۰ درصد است. در این میان ۷۶۷ مورد از کارت‌های بازرگانی استان تهران به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعلیق شده‌ که از این تعداد حدود ۴۵۰ کارت بازرگانی منقضی و ۳۱۸ کارت بازرگانی نیز دارای اعتبار است.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا