اقتصادی

ضرورت ترغیب دامداران به امر سرمایه گذاری در گله های مولد

افشین صدردادرس گفت: تازمانی که تولید داخل به رونق نرسد و برنامه تنظیم بازار مبنی بر واردات دام زنده و گوشت باشد، آینده روشنی پیش روی صنعت دام نیست.

او قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت دام به ۲۶۰ هزارتومان افزایش یافته بود که با صدور مجوز مرکز توسعه صادرات برای پیله ورها، مجدد قیمت کاهش یافت.

صدردادرس افزایش تعداد گله های مولد را راهکار تنظیم بازار دانست و گفت: واردات گوشت کار زیربنایی نیست، احیای تولید کارزیربنایی و اساسی است چراکه وابستگی در تامین گوشت و امنیت غذایی کشور به آن سوی مرزها امری پسندیده نیست.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با توجه به آنکه امکان تنظیم بازار داخل و برقراری امنیت غذایی از طریق واردات وجود ندارد، بارها اعلام کرده ایم که ترغیب دامداران به سرمایه گذاری گله های مولد راهکار اساسی تامین امنیت غذایی است.

به گفته او، واردات گوشت با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بیانگر پرداخت ۵۰ درصد یارانه به دامداران خارجی هستیم، هرچند مسئولان اذعان می کنند به واردات نهاده دامی، یارانه تخصیص داده می شود. اما سهم واردات نهاده در تولید گوشت چندان زیاد نیست.

صدردادرس افزود: تولید داخل دستخوش تورم داخل کشور است که بنابر آخرین آمار مرکز آمار تورم شاخص تولیدکننده ۴۴.۷ درصد بوده که نسبت به تابستان روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: تولید قراردادی دام با هدف خودکفایی و افزایش تولید گوشت قرمز دنبال می شود، اما تولید قراردادی با وضعیت فعلی که ۴ ماه بعد مشخص می شود، دورنمای روشنی پیش روی تولیدکننده نیست.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا