وب گردی

صدای ماندگار تلاوت قرآن شهید

محمدرضا گلمی در ۴ آذر ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی داشت.

او از ابتدای جوانی به عضویت بسیج درآمد و می خواست به جبهه برود، این تصمیم پس از شهادت برادرش (مجتبی) گرفته شد و از همان تاریخ به جبهه رفت.

محمدرضا غلامی از دوران کودکی به همراه پدر، برادران و پسرعموهایش در کلاس های قرآن شرکت می کرد و با حضور برادرش مجتبی در صحنه دفاع مقدس نیز برای دفاع عازم جبهه های جنگ شد و پس از شهادت برادرش مدام قبرش را زیارت می کرد و کنار قبر بود برادر ساکت بود.

وی در تاریخ ۱ بهمن ۱۳۶۵ در سن ۱۸ سالگی در شلمچه در عملیات کربلای پنج بر اثر اصابت ترکش به سینه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در وصیت نامه شهید محمدرضا غلامی آمده است:

“به نام خدا

آنان که ایمان آوردند، ای حجر، و در راه خدا با مال و خود جهاد کردند، نزد خدا از همه بزرگترند و آنان رستگارند.
سوره طوبی آیه ۱۹

«.. برای رفتن من از این دنیا ماتم مکن که فرزندت را از دست ندادی، بلکه او را تازه به دست آورده ای. می‌دانم ممکن است ناراحت شوید، زیرا همانطور که قبلاً گفتم، امام حسین (علیه‌السلام) وقتی علی اکبر را به میدان جنگ فرستاد، ناراحت شد، اما برای رضای خدا مشکلی نداشت. اگر او را ملاقات کرده اید، حتما او را دنبال خواهید کرد. از زحمات بسیار شما که نمی توانم بیان کنم سپاسگزارم و از شما می خواهم که به درد زبان غیر انسان هایی که اسلام و حسین (ع) را نمی فهمند برای امانت گرفتن فرزندتان و برگرداندن آن به صاحب اصلیش گوش ندهید…»

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا