وب گردی

سیگنال جنگ جدید توسط دبیرکل ناتو؛ برای رویارویی با روسیه آماده هستیم

دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف برای هرگونه رویارویی با روسیه آماده است، از اقدام برخی کشورهای عضو ناتو در خرید تسلیحات از خارج از این پیمان ابراز تأسف کرد.

مارک روته، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف برای هرگونه رویارویی با روسیه آماده است و اگر مورد حمله قرار گیرد، در آمادگی کامل برای پاسخ قرار خواهد داشت.

به نقل از الجزیره مباشر، روته همچنین با ابراز تأسف از اقدام برخی کشورهای عضو ناتو در خرید تسلیحات از خارج از این پیمان، گفت: «برای نمونه، رومانی، لهستان و استونی تجهیزات نظامی از کره‌جنوبی خریداری می‌کنند و این موضوعی طبیعی است؛ زیرا جمهوری کره کشوری شریک به شمار می‌رود، اما من ترجیح می‌دادم این دلارها و یوروها در داخل ناتو هزینه شود.»

دبیرکل ناتو خواستار افزایش تولید تجهیزات نظامی از سوی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی شد.

وی بر ضرورت افزایش تولیدات نظامی در دو سوی اقیانوس اطلس، یعنی اروپا و آمریکا تأکید کرد تا ذخایر تسلیحاتی ناتو و ایالات متحده تأمین شود.

روته همچنین اشاره کرد که در هماهنگی با دولت آمریکا، اقداماتی برای تدوین و توسعه قوانین و مقرراتی در جریان است که فعالیت شرکت‌های مشترک دفاعی را تسهیل کرده و روند تحویل مهمات و تجهیزات نظامی را تسریع کند.

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا