اقتصادی

سازوکار پذیرش هزینه دموراژ با ارز آزاد در سازمان مالیاتی وجود ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور گفت: سازوکاری برای ثبت و پذیرش هزینه‌های دموراژ با ارز آزاد در سازمان امور مالیاتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، محمد مهدی نهاوندی گفت: هزینه دموراژ هزینه استانداردی است که در تمام دنیا در صورت وقوع معطلی برای وسیله حمل و نقل باید توسط صاحب کالا پرداخت شود.

وی افزود: در ایران هم تا سال  ۱۳۹۷ بانک مرکزی آن را انجام می‌داد و پیش بینی آن هم در ضوابط و مقررات شده بود. اما از سال ۱۳۹۷  با تحولاتی که در حوزه ارز ایجاد شد، محدودیت‌هایی اعمال شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ملزم هستیم این هزینه را به فروشنده خارجی پرداخت کنیم ولی سازوکاری برای ثبت آن در دفاتر مالی وجود ندارد و مجبوریم برای تامین آن به بازار آزاد رجوع کنیم که آن هم در مقررات دیگری برای ما مسئولیت‌های حقوقی ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با پذیرش هزینه‌های متعارف دموراژ که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان یک شرکت مورد تاکید حاکمیت اعلام کرده و تعیین زمان دموراژ توسط سازمان بنادر مشکلات این بخش و یکی از مشکلات عمده فعالیت‌های تجاری حل شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا