اقتصادی

رشد ۱۳ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۲

 تولید انواع خودرو طی ۹ ماهه امسال به ۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه رسیده است. همچنین، در این بازه، ۸۳۷ هزار و ۳۴۵ خودروی سواری تولید شده که نسبت به ۷۶۱ هزار و ۵۰۸ دستگاه در ۹ ماهه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 نکته قابل توجه آنکه تولید خودروی سواری در آذرماه امسال (۱۰ هزار و ۲۳۰ دستگاه) نسبت به آذرماه پارسال (۱۱۰ هزار و ۴۷۲ دستگاه) افت ۸ درصدی داشته و نسبت به آبان امسال تنها ۲۰۵ دستگاه بیشتر تولید شده است.

همچنین امسال  حدود ۹۹۰ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود %۱۳ افزایش را نشان میدهد

براین اساس، امسال حدود ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۹% افزایش را نشان قابل ذکر است سهم بخش خصوصی امسال حدود %۲۳ از کل تولید خودرو در کشور بوده که این میزان در سال ۹۸ به میزان ۵ بوده است.

امسال، حدود ۸۳۸ هزار دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰% افزایش را نشان می دهد.

همچنین در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۲۱ هزار دستگاه انواع خودروی وانت در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۶% افزایش را نشان می دهد.

براساس این گزارش، امسال هم  حدود دو هزار و پانصد دستگاه انواع خودروی ون در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱% افزایش را نشان می دهد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا