اقتصادی

حداقل سود از نرخ جدید گندم به کشاورزان می رسد

مسعود اسدی گفت: علی‌رغم آنکه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه فشار سنگینی وارد می‌کند، انتظار داریم که وزیر جهاد زیربار فشار نرود چراکه کاهش قیمت خرید تضمینی گندم عواقب بدی در امنیت غذایی دارد.

به گفته او، با توجه به هزینه های تولید، نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم حداقل سود را برای کشاورزان در بردارد که اعمال قیمت دیگر باید مبنای جدیدی داشته باشد که اعضای شورای قیمت گذاری باید آن را تعیین کنند.

اسدی ادامه داد: اگر اعضای شورای قیمت گذاری تحت فشار دولت هستند، هرچه سریع تر باید استعفا دهند و بگذارند دولت نرخ جدید را اعلام کند چراکه کاهش قیمت خرید در مرحله داشت اخلاقی نیست و تبعات سنگینی برای کشاورزان در بر دارد.

مدیرعامل مجمع ملی هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه کاهش قیمت خرید تضمینی گندم منجر به خروج گندمکاران از چرخه تولید و آسیب به امنیت غذایی می شود، افزود: با توجه به اهمیت امنیت غذایی، دشمنان از هر ابزاری برای ضربه به این امر مهم استفاده می کنند و چنانچه نرخ خرید کمتر از ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شود، منطقی نیست.

او با بیان اینکه جایزه تحویل گندم به هیچ عنوان مورد قبول نیست، گفت: سازمان برنامه از اعلام جایزه تحویل هدفی جزء نرخ پایین خرید برای سال آینده ندارد چراکه همه ساله تورم بر مبنای قیمت پایه خرید لحاظ می شود که براین اساس دست تو جیب کشاورزان می‌کند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا