برندهای ایرانی

تپسل رفع فیلتر شد

پایگاه خبری توسعه برند، شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل که روز جعمه ۱۷ فروردین ماه فیلتر شده بود، بامداد روز شنبه رفع فیلتر شد. این فیلترینگ ۸ ساعته در حالی رخ داده که این شرکت نه علت فیلترینگ را می‌داند و نه دلیل رفع آن را.
مدیران شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در ساعات پایانی روز جمعه، متوجه فیلتر شدن API شرکت خود شده‌اند و پیگیری‌ها درباره علت فیلترینگ و یا نهاد فیلترکننده در ساعات پایانی روز تعطیل راه به جایی نبرده است.
تپسل اعلام کرده که همانگونه که فیلترینگ بدون دلیل و اخطار قبلی انجام شده بود، این شرکت در بامداد ۱۸ فروردین بدون هیچ توضیحی رفع فیلتر شد.
اگرچه رفع فیلتر همواره باعث مسرت و خوشحالی صاحبان کسب‌وکار است، اما مدیران این شرکت چندین سوال مهم و کلیدی از مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه دارند.
۱- دلیل فیلتر ناگهانی و بدون اخطار تپسل چه بود و چرا در روز تعطیل که امکان هیچ‌گونه پیگیری وجود نداشت، چنین اتفاقی رخ داده است؟
۲- کدام سازمان و نهاد دستور فیلتر و سپس رفع فیلتر این شرکت تبلیغاتی را صادر کرده و چرا متولی فیلترینگ در ایران هیچگاه مشخص نیست؟
۳- آیا فیلترینگ تپسل یک مورد خاص یا خطای انسانی بود و یا اینکه فعالان اکوسیستم تبلیغات در کشور باید بعد از این باز هم شاهد چنین رفتارهای سلیقه‌ای و برخوردهای سلبی باشند؟
۴- و در نهایت اینکه چه کسی ضرر چند میلیاردی را که به تپسل، ناشران و تبلیغ‌دهندگان وارد شده است، جبران می‌کند؟
مدیران تپسل در بیانیه خود از رفع فیلترینگ فوری خود ابراز خشنودی کرده‌اند اما در عین حال تاکید کرده‌اند که پیگیر علت فیلترینگ و شناسایی نهاد فیلترکننده هستند. آنها در عین حال ابراز امیدواری کرده‌اند که بعد از این کمتر شاهد چنین رفتارهای سلیقه‌ای و دفعی از سوی مسئولان باشیم. آن هم در شرایطی که اقتصاد دیجیتال در ایران یک نهال نوپاست و هر برخورد سلبی در این حوزه، بیشتر از اینکه شوکه‌کننده باشد، دلسردکننده و ناامیدکننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا