وب گردی

انحراف از سبک زندگی در سایه شوم بهائیت

سبک زندگی غربی محتوای اصلی رسانه های جهانی است. نمایندگان تولید محتوای این رسانه ها از فرقه ها و عقاید مختلف هم جهت غرب هستند و بهائیت از آن جریاناتی است که تولید محتوای آنها را در رسانه های ماهواره ای فارسی زبان شاهد هستیم.

فرقه بهائیت برای تبلیغ اهمیت زیادی قائل است و سالانه میلیون ها دلار برای شبکه های ماهواره ای و تبلیغات بهائیت و مقابله با دشمنان خود یعنی جمهوری اسلامی ایران هزینه می کند.

عامل دشمنی بهائیان با نظام اسلامی

قبل از انقلاب اسلامی، بهائیان در سطوح بالای حکومت پهلوی تأثیرگذار بودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان اقلیت مذهبی و مذهبی پذیرفته نشده و اجازه فعالیت رسمی ندارند. به همین دلیل رویارویی بهائیان با نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف از جمله در فعالیت های رسانه ای آغاز شد. امروزه بیشترین پوشش خبری فرقه بهائیت در دنیا توسط بی بی سی انجام می شود که در سال های اخیر برای شکستن انگ و ترویج فساد اخلاقی و فساد در میان خانواده های ایرانی تلاش زیادی کرده است.

تبلیغات جذاب جنسی

یکی از روش ها و ابزار تبلیغ در بهائیت، استفاده از جذابیت های جنسی است. بهائیت در ایجاد برنامه هایی از قبیل برگزاری مجالس و میهمانی های مختلط و ایجاد ارتباط عاطفی و عاطفی، زمینه را برای جذب و پیوستن افراد به این فرقه فراهم می کند. بهائیت به دنبال افزایش جمعیت بهائی و تغییر دیدگاه ها و گرایش های اسلامی جوانان مسلمان است. استقبال جوانان بهائی از ازدواج با غیر بهائیان و به ویژه مسلمانان شیعه است و در مراسم و مهمانی ها تلاش زیادی برای دوستی با جنس مخالف مسلمانان می شود و اساس این گونه آشنایی ها بیشتر در فضاهایی است که بهائیان جوانان در کنار جوانان مسلمان کار می کنند. فضای مجازی مثل همیشه یکی از ترفندهای چنین سودجویی است.

تولد فرزندان با گرایش بهایی

قصد بهائیان از ازدواج با مسلمانان علاوه بر تغییر رویه های مذهبی، تولید فرزندانی با گرایش بهائی است. همانطور که می دانیم ازدواج در دین مبین اسلام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و اگر مسلمانی بخواهد با غیر مسلمان ازدواج دائم کند، حکم خاصی دارد و قابل قبول نیست. جدای از حکم شرعی، با توجه به موج ابراز علاقه و ازدواج بهائیان با پسران و دختران شیعه، شایسته است به اهداف فرقه، برنامه های آنها برای تولد فرزندان بهائی و پیامدهای آن توجه بیشتری شود. چنین ازدواج هایی زیرا چنین ازدواج هایی ممکن است بر سرنوشت یک یا چند نسل تأثیر بگذارد و آنها را برای همیشه تحت کنترل و حصار سازمان بهائی قرار دهد. از این رو باید به نام مصونیت دینی و رفتاری و حفظ جایگاه اسلامی، جوانان و خانواده های آنان را آگاه کرد و از پیشبرد این امور جلوی تشکل های بهایی را گرفت.

دیدگاه مراجع شیعه نسبت به بهائیان

مصطفی محمدی مکی کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفتگو با جام جم گفت: بهائیت یک فرقه مذهبی است که توسط میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله تأسیس شد. به اعتقاد مسلمانان، بهائیت یک فرقه انحرافی و خارج از اسلام است. مراجع تقلید شیعه، بهائیت را کفرآمیز و بهائیت را کافر نجس و مبارز می دانند. مقر بهائیت در اسرائیل است و در تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی و آفریقایی شعبه دارد. بیت العدل مهمترین مرکز بهائیان و نقطه عزیمت همه امور آنهاست. این مرکز در کوه کرمل در حیفا قرار دارد.

اعتقادات بهائی

به گفته محمدی مکی، به اعتقاد بهائیان، خداوند در طول تاریخ یک سری معلمان و رسولان الهی را برای بشر فرستاده است که جدیدترین آنها حضرت بهاءالله است. بهاءالله اسلام را منسوخ کرد و دین جدیدی را معرفی کرد. او در کتاب هایش ادعای نبوت می کند و خود را پیامبر خدا می خواند. بهائیان ادعا می کنند که بهاءالله خدا نیست، بلکه بنده ای است که تجسم خداوند در زمین است، اما علما و منتقدان بهائی با استناد به سخنان بهاءالله معتقدند که بهائیان او را چنین می دانند. خدای کائنات

احکام بهائی دارای نماز و روزه و حج است که غیر از اسلام است. قبرستان بهائیان به گلستان جاوید معروف است و زیارتگاه بهائیان مشرق الاذکار نام دارد. اماکن مقدس بهائیان، خانه علی محمد باب در شیراز، حذیره القدس در تهران و همچنین مکان های دیگری در بغداد، حیفا، لندن و … وجود دارد و تخمین زده می شود که حدود ۸ میلیون پیرو داشته باشند. دین بهائی در جهان

نوک تیز پیکان تبلیغاتی بهائیت

محمدی مکی با بیان اینکه روش جذب جوانان به بهایی بیشتر در محیط های کاری و اجتماعی انجام می شود، می افزاید: آنها بیشتر با افراد ضعیف و ضعیف از نظر اعتقادات مذهبی ارتباط برقرار می کنند و با اخلاق حسنه سر و کار دارند. یک دستور تشکیلاتی در بهایی این کلید ارتباط دوستانه است. نوک پیکان تبلیغ بهائی آداب معاشرت و معاشرت دوستانه در جامعه است. با روابط دوستانه ای که برقرار می کنند، اعتماد افرادی را که آگاهی کمتری از مسائل دینی دارند، جلب می کنند و سپس با این روابط، به تدریج با ایراداتی که جامعه علیه آموزه های بهائی وارد کرده است، با توجیهاتی مواجه می شوند و دیدگاه این را تغییر می دهند. فرقه .مثبت می کنند.

فضاهای تبلیغاتی بهایی

بهائیان همه فضاهای تبلیغی خود را از نظر کمی و کیفی در نظر می گیرند و عمدتاً در شهرها، روستاها، دانشگاه ها، سینماها و پارک ها فعال هستند. به گفته محمدی مکی، تشکل‌های بهائی در دانشگاه‌ها نفوذ بیشتری دارند، زیرا حتی با جذب یک نفر می‌توانند او را به مخالفت با رژیم در زمینه حقوق بشر یا فعالیت‌های سیاسی وادار کنند که ارزش بیشتری از جذب افراد در روستاها دارد. یکی دیگر از زمینه هایی که بهائیت در آن جای پای خود را گذاشته است، پیوستن به تیم های ورزشی و باشگاهی است.

باشگاه های ورزشی یکی از مهم ترین مکان های نفوذ در بین جوانان است. تفاوت این نوع عمل با فعالیت دوستی در روش و اجرای آن است. در جلسات، تمرکز تبلیغات شخص به فرد است، اما در محافل ورزشی، سازمان‌های فرقه‌ای سعی می‌کنند بر روی افراد بهائی در یک تیم یا ورزشگاه تأثیر بگذارند تا مکان خاصی را به پایگاهی برای تبلیغ بهاییت تبدیل کنند. اطلاع رسانی افراد جامعه و ارائه برنامه ای جامع برای تقویت باورهای نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی و واقعی و مثلاً با ایجاد محتوای قوی و جذاب، کتاب ها و مقالات مفیدی منتشر و در دسترس جوانان قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا